Як выкарыстоўваць тэорыі матывацыі на працы

Адкрыйце для сябе шэсць лепшых тэорый матывацыі, якія могуць дапамагчы вам павысіць прадукцыйнасць вашай каманды на працоўным месцы.

Менеджэры па персаналу, кіраўнікі і іншыя галоўныя зацікаўленыя бакі бізнесу заўсёды шукалі дзейсныя мадэлі для матывацыі сваіх падначаленых на працы. Такім чынам, псіхолагі нястомна працуюць над распрацоўкай новых тэорый матывацыі, якія маглі б стымуляваць рост бізнесу, стымулюючы яго працоўную сілу.

Калі вы знаходзіцеся ў гэтым артыкуле, вы павінны быць кіраўніком, менеджэрам або аддзелам кадраў, якому трэба знайсці лепшыя стратэгіі для падтрымання матывацыі вашай каманды. Калі гэта правільна, то вы чытаеце адпаведнае кіраўніцтва! Ніжэй вы знойдзеце канчатковы спіс некаторых папулярных тэорый матывацыі, якія прымяняюцца буйнымі прадпрыемствамі.

Змест

Што такое тэорыі матывацыі?

Тэорыі матывацыі – гэта вывучэнне і даследаванне ўсведамлення таго, што прымушае чалавека працаваць над пэўнай задачай, вынікам або мэтай. Вы можаце лёгка звязаць іх з усім грамадствам ці нацыяй, але тэорыі больш важныя для камерцыйных арганізацый, якія маюць справу з працоўнай сілай.

У сферы кіравання бізнесам вы знойдзеце мноства тэорый матывацыі, якія дапамогуць вам у наступным:

  • Разуменне таго, якія дзеянні і словы заахвочваюць супрацоўніка
  • Паводзіны або ўплыў аднаго супрацоўніка на іншых у камандзе
  • Якія патрэбы супрацоўнікі імкнуцца задаволіць пэўнымі дзеяннямі

Па словах кіраўнікоў прадпрыемстваў і аддзела кадраў, бізнес можа атрымліваць большы прыбытак, калі яго супрацоўнікі працуюць прадуктыўна. Акрамя таго, прыбытак павялічваецца ў разы, калі працоўныя сілы прадпрыемства бяруць на сябе адказнасць за свае абавязкі ў рэжыме аўтапілота. Як менеджэр, вам проста неабходна прымяніць адпаведныя тэорыі матывацыі ў залежнасці ад тыпу вашай працоўнай сілы.

Віды тэорый матывацыі

Існуе некалькі тыпаў тэорый матывацыі. Некаторыя псіхолагі дзеляць розныя мадэлі матывацыі на наступныя:

Раннія тэорыі матывацыі

Гэтым матывацыйным тэорыям можа быць шматвяковая даўніна і яны з’яўляюцца асноватворнымі для сучасных мадэляў матывацыі. Большасць практыкуючых і паспяховых менеджэраў выкарыстоўваюць гэтыя мадэлі, і некаторыя папулярныя з іх:

  • Тэорыя X і тэорыя Y Макгрэгара
  • Двухфакторная тэорыя матывацыі
  • Іерархія патрэбаў па Маслоу
  • Тэорыя ERG Клейтана Алдэрфера

Сучасныя тэорыі матывацыі

У апошнія гады былі распрацаваны сучасныя мадэлі матывацыі. Яны адлюстроўваюць розныя кампаненты наступнага пакалення, такія як алічбоўка бізнесу, воблачныя вылічэнні, штучны інтэлект (AI), машыннае навучанне (ML) і г. д. Наступныя сучасныя тэорыі матывацыі, якія з’яўляюцца папулярнымі:

  • Тэорыя пастаноўкі мэт Эдвіна Лока
  • Тэорыя падмацавання Б. Ф. Скінера і яго супрацоўнікаў
  • Тэорыя чаканняў Віктара Х. Врума
  • Тэорыя самаэфектыўнасці Альберта Бандуры
  • Тэорыя кагнітыўнай ацэнкі
Праверце гэта:  9 бясплатных варыянтаў воблачнага захоўвання файлаў для асабістага і дзелавога выкарыстання

Іншая школа псіхолагаў чалавечага паводзінаў і матывацыі падзяляе гэтыя тэорыі на наступныя два раздзелы:

Тэорыі зместу

Эксперты звязваюць тэорыі зместу матывацыі з індывідуальнымі задачамі, патрэбамі і мэтамі. Гэтыя мадэлі сканцэнтраваны на прычынах, якія матывуюць працоўную сілу. Напрыклад, вы можаце разгледзець тэорыю ERG Альдэрфера, тэорыю двух фактараў Герцберга і г.д.

Тэорыі працэсаў

Гэтыя тэорыі матывацыі ў першую чаргу сканцэнтраваны на метадах або працоўных працэсах для матывацыі працоўнай сілы бізнесу. Гэтыя мадэлі адказваюць на распаўсюджанае пытанне кіраўнікоў: “Як матываваць каманду?”

Тэорыя чакання Віктара Врума, тэорыя мэтапакладання Лока, тэорыя падмацавання Скінера і інш., з’яўляюцца лепшымі прыкладамі ў гэтай катэгорыі.

Значэнне тэорый матывацыі

Культура здаровай кампаніі

Будучы кіраўніком аддзела кадраў або бізнес-менеджэрам, вы можаце развіваць дзелавую культуру і прафесійныя паводзіны ў камандах, ужываючы пэўныя мадэлі матывацыі.

Развіццё бізнесу

Каб развіць бізнес, вы павінны ператварыць сваю працоўную сілу ў эфектыўную каманду. Вы можаце зрабіць гэта, толькі калі прымяняеце навукова правераныя тэорыі матывацыі.

Дзелавая дасканаласць (BE)

BE – гэта дасягненне выдатных паказчыкаў і вынікаў праз карпаратыўныя каштоўнасці, прынцыпы і незвычайныя метады. Зноў жа, вам спатрэбіцца правераная матывацыйная мадэль, каб вашыя планы BE функцыянавалі.

Зніжэнне хуткасці адтоку

Калі вы можаце зрабіць сваіх супрацоўнікаў шчаслівымі, матывуючы іх, вы будзеце сведкамі меншага адтоку, чым кампаніі, якія не прымяняюць матывацыйныя тэорыі.

Інавацыі хутчэй

Ваш бізнес можа прыдумаць новыя прадукты і паслугі, калі вашы супрацоўнікі матываваныя і яны адчуваюць сувязь з арганізацыяй.

Вам трэба ведаць тэорыі матывацыі, каб прымяніць адну або некалькі з іх у працы. Наступныя папулярныя мадэлі, якія выкарыстоўваюць паспяховыя HR і менеджэры:

Тэорыя іерархіі патрэбаў Маслоу

Тэорыя іерархіі патрэбаў Абрахама Маслоу з’яўляецца важнай тэорыяй арганізацыйнай псіхалогіі, якая была прадстаўлена ў 1943 годзе праз даследчую працу. Згодна з гэтай тэорыяй, чалавечыя патрэбы іерархічныя і «пераважныя».

Гэта азначае, што яны павінны выканаць сваё адно патрабаванне, перш чым адчуць матывацыю дасягнуць наступнага. Патрэбы адсартаваны ніжэй ад самых простых да складаных.

  • Фізіялагічныя патрэбы: асноўныя патрэбы, такія як ежа, вада, сон
  • Бяспека: бяспека на працоўным месцы, бяспека працы, фінансавая стабільнасць
  • Прыналежнасць: падтрымліваюць калегі, сябры, кіраўнікі каманд і працадаўца
  • Павага: Бонусы, афіцыйнае прызнанне, павышэнне па службе
  • Самарэалізацыя: дасягнуць поўнага патэнцыялу або знайсці мэту для працы

Прымяненне тэорыі Маслоу на працоўным месцы

Гэта адна з найбольш карысных тэорый матывацыі, якую выкарыстоўваюць кіраўнікі. Зыходзячы з гэтай тэорыі, HR і менеджэры павінны задаць сабе наступныя пытанні, каб ведаць, ці дастаткова элементаў матывацыі прысутнічае ў арганізацыі.

  • Ці забяспечвае кампанія асноўныя фізіялагічныя патрэбы супрацоўнікаў, такія як камфортная тэмпература, бяспечная пітная вада і памяшканне для асвяжэння?
  • Ці забяспечваеце вы бяспеку супрацоўнікаў, плацячы справядлівую заработную плату і абслугоўваючы працоўнае месца?
  • Ці дастаткова трэнінгаў і мерапрыемстваў па стварэнні каманды для лепшай сувязі?
  • Вы своечасова і публічна хваліце ​​сваіх таварышаў па камандзе за іх эфектыўнасць і прадуктыўнасць?
  • Што вы робіце, каб дапамагчы таварышам па камандзе раскрыць свой патэнцыял?

Тэорыя ЭРГ Альдэрфера

Тэорыя матывацыі ERG Клейтана Алдэрфера – гэта пераасэнсаваная версія тэорыі іерархіі патрэбаў Маслоу. Гэта рэкатэгарызаваная версія іерархіі, якая апісвае больш простыя і шырокія катэгорыі.

Аднак тэорыя згадвае, што важнасць гэтых заняткаў адрозніваецца для розных супрацоўнікаў. Тэорыя ERG таксама падкрэслівае ўплыў аспекту фрустрацыі і рэгрэсіі на матывацыю на працоўным месцы.

  • Патрэбы існавання: яны адносяцца да прадметаў першай неабходнасці, уключаючы фізіялагічныя і фізічныя патрэбы, звязаныя з бяспекай.
  • Патрэбы ў сваяцтве: Гэтыя патрэбы ўключаюць міжасобасныя адносіны і грамадскае прызнанне.
  • Патрэбы росту: Патрэбы, звязаныя з самаразвіццём і асабістым ростам, уключаны ў гэты клас.
Праверце гэта:  Як наладзіць і выкарыстоўваць праграму Microsoft Family Safety

Прымяненне тэорыі ERG Альдэрфера на працоўным месцы

Калі кіраўнікі прытрымліваюцца гэтай тэорыі матывацыі, яны павінны разумець, што іх калегі маюць некалькі патрэбаў, якія павінны быць задаволены адначасова. Засяроджванне на адной патрэбе адначасова не зможа эфектыўна матываваць супрацоўнікаў.

Тэорыя чалавечай матывацыі Макклелланда

Дэвід МакКлеланд прыдумаў тэорыю чалавечай матывацыі або тэорыю патрэбаў. Тэорыя прапануе тры матыватары ў аснове гэтай тэорыі. Яны матывуюць супрацоўнікаў незалежна ад узросту, полу і іншых фактараў. Давайце паглядзім на іх:

  • Дасягненне: гэта патрэбна для дасягнення мэтаў і дэманстрацыі індывідуальнай кампетэнтнасці.
  • Прыналежнасць: гэты матыватар адносіцца да неабходнасці адчуваць сябе сацыяльна прынятым і каханым.
  • Улада: гэта азначае кантроль або ўлада над уласнай працай або працамі сваіх падначаленых.

Прымяненне тэорыі Макклелланда на працоўным месцы

Каб ажыццявіць гэтую тэорыю, кіраўнікі павінны асабіста ацаніць кожнага супрацоўніка і высветліць, у каго з іх які матыватар ўнутры. Вызначыўшы драйверы, трэба стварыць індывідуальныя падыходы для кожнага чалавека. Структура павінна ўключаць жаданыя фактары матывацыі, каб атрымаць найбольш прадуктыўны ўклад для кожнага члена каманды.

Двухфакторная тэорыя Герцберга

Фрэдэрык Герцберг і яго суаўтары апублікавалі кнігу ў 1959 г., якая ўтрымлівала яго знакамітую тэорыю матывацыі і гігіены, таксама вядомую як тэорыя двух фактараў. Тэорыя сцвярджае, што задаволенасць і незадаволенасць працай не з’яўляюцца супрацьлеглымі фактарамі. Замест гэтага трэба разглядаць іх як цалкам асобныя катэгорыі.

Ён адзначыў некаторыя матыватары, якія ўплываюць на задаволенасць працай:

  • Працоўныя дасягненні
  • Арганізацыйнае прызнанне
  • Цікавасць да задання
  • Прафесійны рост

Акрамя таго, тэорыя двух фактараў таксама спасылалася на гігіенічныя фактары як на прычыну незадаволенасці працай.

  • Заробак і бяспека працы
  • Арганізацыйная палітыка і кіраванне
  • Ўмовы працы
  • Адносіны на працоўным месцы
  • Баланс працы і жыцця
  • Статус і нагляд

Прымяненне тэорыі двух фактараў Герцберга на працоўным месцы

Як кіраўнікам і кіраўнікам аддзела кадраў, вам неабходна праверыць наступныя пункты, каб рэалізаваць гэтую тэорыю для матывацыі працоўнай сілы:

1. Для задавальнення ад працы

  • Даручаючы ім заданні ў адпаведнасці з іх здольнасцямі і навыкамі
  • Прызнанне дасягненняў супрацоўнікаў праз фармальныя або неафіцыйныя хвалы і бонусы
  • Распытваючы супрацоўнікаў пра іх інтарэсы і адпаведна расстаўляючы задачы
  • Прасоўванне супрацоўнікаў на аснове таленту, цікавасці і лаяльнасці
  • Прапанова праграм павышэння кваліфікацыі, такіх як канферэнцыі і вышэйшая адукацыя

2. За незадаволенасць працай

  • Распрацоўка справядлівай і выразна акрэсленай офіснай палітыкі і яе лёгкадаступнасць
  • Пазбягайце мікракіравання таварышамі па камандзе, але падтрымлівайце іх пры неабходнасці
  • Забеспячэнне бяспечнага працоўнага месца і неабходных рэсурсаў для дасягнення поўнай прадукцыйнасці
  • Прапанова справядлівай заработнай платы і магчымасцяў для пабудовы добрых адносін на працоўным месцы
  • Забеспячэнне балансу працы і жыцця для супрацоўнікаў

Тэорыя мэтапакладання Лока

Тэорыя мэтапакладання ўзнікла ў 1960-х гадах Эдвінам Локам. З’яўляючыся адной з найважнейшых тэорый матывацыі, яна ўстанаўлівае сувязь паміж пастаноўкай мэт і прадукцыйнасцю.

Згодна з гэтай тэорыяй, прадукцыйнасць паляпшаецца, калі складаныя мэты спалучаюцца з адпаведнай зваротнай сувяззю. Прасцей кажучы, мэты матывуюць супрацоўніка адносна таго, якую задачу выконваць і колькі намаганняў прыкласці.

Прымяненне тэорыі мэтапакладання Лока на працоўным месцы

З дапамогай наступных момантаў вы можаце прымяніць тэорыю пастаноўкі мэтаў для матывацыі супрацоўнікаў:

  • Стаўце ясныя, дакладныя і складаныя мэты, каб падтрымліваць матывацыю працоўнай сілы
  • Выкарыстоўвайце вымяральныя мэты і тэрміны выканання, каб пазбегнуць непаразуменняў
  • Пераканайцеся, што мэты рэалістычныя і складаныя, каб работнікі адчувалі гонар за іх дасягненне
  • Перадайце адпаведную зваротную сувязь аб паводзінах і прадукцыйнасці супрацоўнікаў для павышэння прадукцыйнасці
  • Рэгулюйце цяжкасці дасягнення мэты, каб забяспечыць большы ўдзел супрацоўнікаў і большае задавальненне ад працы
Праверце гэта:  Выпраўце сінхранізацыю Netflix Audio на тэлевізары

Тэорыя чаканняў Врума

Тэарэтык Віктар Врум апублікаваў сваю кнігу “Праца і матывацыя” ў 1964 г., дзе выклаў тэорыю чакання. Паводле тэорыі, матывацыя на працоўным месцы залежыць ад наступных трох зменных:

  • Чаканне: верагоднасць таго, што чалавек дасягне поспеху пасля спробы
  • Інструментальнасць: магчымасць супрацоўнікаў атрымаць узнагароду/пахвалу пасля дасягнення
  • Валентнасць: колькасць задавальнення, якое супрацоўнік атрымае ад узнагароды

Прыкладанні на працоўным месцы для тэорыі чаканняў Врума

Згодна з гэтай тэорыяй, даведайцеся, як матываваць сваю працоўную сілу, выкарыстоўваючы наступныя моманты:

  • Паспяховае дасягненне мэты будзе вызначаць, наколькі яны будуць адчуваць сябе матываванымі для выканання задачы. Як кіраўніка, ваша задача – ставіць рэалістычныя мэты і даручаць задачу найбольш кваліфікаванаму чалавеку.
  • Чым вышэй шанец атрымаць узнагароду, тым больш намаганняў супрацоўнікі прыкладуць для паспяховага выканання задачы.
  • Узнагароды павінны матываваць. Той, хто даўно прыглядаецца да павышэння, не будзе рады букету кветак.

Цяпер, калі вы азнаёміліся з асновамі самых папулярных тэорый матывацыі і іх прымянення на працоўным месцы, прыйшоў час знайсці некаторыя тэкставыя рэсурсы, якія дапамогуць вам у далейшым. Вось кнігі, якія вы павінны атрымаць ад Amazon:

Тэорыя чалавечай матывацыі

Тэарэтык іерархіі патрэбаў, амерыканскі псіхолаг Абрахам Х. Маслоу, з’яўляецца аўтарам гэтага выдатнага падручніка ад Amazon. Маслоу стаіць за новымі ідэямі паводзін чалавека, такімі як гуманістычная псіхалогія, пазітыўная псіхалогія і г.д.

Ён быў першым, хто высунуў іерархічную патрэбавую псіхалагічную матывацыю чалавека. Гэта выбітная кніга даступная ў аўдыёкнігах Kindle, Amazon, у цвёрдай вокладцы і ў мяккай вокладцы.

Працоўная матывацыя: гісторыя, тэорыя, даследаванні і практыка

Калі вы хочаце матываваць сваю працоўную сілу з дапамогай унікальнай паводніцкай навукі, вы павінны атрымаць гэтую кнігу ад Amazon. Аўтар, Гэры Лэтэм, быў кансультантам і практыкуючым псіхолагам. Ён уключыў некалькі прыкладаў з жыцця, якія вы таксама можаце пераймаць.

Кніга даступная ў розных фарматах, такіх як Kindle, мяккая вокладка, цвёрдая вокладка і масавая вокладка ў мяккай вокладцы. Такім чынам, вы можаце зрабіць свой выбар у залежнасці ад вашага стылю чытання.

Оксфардскі даведнік па працоўнай актыўнасці

Для падрыхтоўкі кіраўніцкіх кадраў і прыняцця стратэгічных рашэнняў у галіне персаналу кіраўніцтва любога бізнесу ўсё часцей прымяняе тэорыю матывацыі самавызначэння. Ён арыентаваны на якасць матывацыі супрацоўніка, а не на колькасць.

Кіраўнікі прадпрыемстваў першымі даведаюцца аб тэорыі з гэтай кнігі Amazon. Гэта кампазіцыя выступаў экспертаў па арганізацыйнай псіхалогіі і тэорыі самавызначэння.

Заключнае слова

Тэорыі матывацыі вельмі функцыянальныя ў бізнес-становах, паколькі гэтыя мадэлі дапамагаюць HR і менеджэрам вырашаць асабістыя канфлікты сярод працоўнай сілы, павышаць прадукцыйнасць супрацоўнікаў, забяспечваць стварэнне каманды і г. д. Вы таксама павінны практыкаваць любую або ўсе з вышэйпералічаных мадэляў, каб убачыць рост вашага бізнесу .

Вас таксама можа зацікавіць праграмнае забеспячэнне для прызнання супрацоўнікаў для ўзнагароджання, матывацыі і прыцягнення працоўнай сілы.