Тэставанне прыняцця карыстальнікам (UAT): што гэта?

UAT з’яўляецца важным этапам у распрацоўцы і тэсціраванні праграмнага забеспячэння, паколькі ён непасрэдна ўключае ў сябе меркаваных карыстальнікаў або кліентаў праграмнага забеспячэння.

Гэта тыя, хто будзе выкарыстоўваць яго, і, такім чынам, ваша праграмнае забеспячэнне павінна адпавядаць іх чаканням.

З дапамогай тэсціравання прыняцця карыстальнікам вы можаце дасягнуць гэтага.

Гэта дапаможа вызначыць, ці працуе праграмнае забеспячэнне ў адпаведнасці з патрабаваннямі, адначасова выяўляючы недахопы. Гэта таксама забяспечыць выдатны карыстацкі досвед.

Такім чынам, калі вы хочаце даведацца больш пра UAT, чытайце далей.

Што вы маеце на ўвазе пад UAT?

Прыёмнае тэсціраванне (UAT) – гэта этап жыццёвага цыкла распрацоўкі праграмнага забеспячэння, на якім кліент або карыстальнік правярае праграмнае забеспячэнне, каб вызначыць, ці працуе праграмнае забеспячэнне, паводзіць сябе ці створана ў адпаведнасці з іх патрабаваннямі.

UAT – гэта канчатковае тэсціраванне праграмнага забеспячэння, якое праводзіцца пасля завяршэння тэсціравання сістэмы, функцыянальнасці і рэгрэсійнага тэсціравання.

Кожнае праграмнае забеспячэнне ствараецца з улікам пэўных патрабаванняў і патрэб. Такім чынам, мэта UAT – забяспечыць выкананне патрабаванняў. Ён правярае праграмную сістэму на адпаведнасць патрабаванням бізнесу. Паколькі гэта апошняе тэсціраванне праграмнага забеспячэння перад пачаткам працы прадукту, гэта апошні шанец для карыстальніка або кліента праверыць яго і даведацца, ці можа ён эфектыўна і без памылак выконваць задачы, для якіх прызначаны ў рэальным свеце.

Гэта таксама карысна для каманды тэставання, таму што карыстальнік або кліент можа праверыць праграмнае забеспячэнне і даць водгук, каб палепшыць яго. Гэта гарантуе, што прадукт будзе не толькі якасным, але і адпаведным патрабаванням карыстальніка.

Якія бываюць тыпы UAT?

Розныя тыпы прыёмачнага тэсціравання карыстальніка:

Альфа-тэставанне

Альфа-тэставанне праводзіцца ў праграмнай сістэме для выяўлення ўсіх магчымых памылак і памылак перад разгортваннем праграмнага забеспячэння на рынку для агульнага карыстання.

Ён кіруецца камандай QA ў асяроддзі распрацоўкі праграмнага забеспячэння. Ён накіраваны на тэставанне прадукту шляхам выканання пэўных задач, якія выконваў бы звычайны карыстальнік. Калі яны выявяць якія-небудзь праблемы, каманда распрацоўшчыкаў атрымае апавяшчэнне, каб выправіць іх і перайсці да наступнага этапу UAT.

Бэта-тэставанне

Падчас бэта-тэставання праграмнае забеспячэнне будзе разгорнута для выкарыстання абмежаванай колькасцю рэальных карыстальнікаў. Яны будуць выкарыстоўваць бэта-версію праграмнага забеспячэння ў рэальным асяроддзі і правяраць наяўнасць праблем, памылак, памылак, а таксама агульную функцыянальнасць і зручнасць выкарыстання праграмнага забеспячэння ў залежнасці ад прызначэння. Затым карыстальнікі дадуць зваротную сувязь камандзе або распрацоўшчыкам, якія ствараюць праграмнае забеспячэнне, каб палепшыць яго.

Бэта-тэставанне – гэта апошняе тэставанне перад публічным разгортваннем праграмнага забеспячэння. Такім чынам, разгарнуўшы праграмнае забеспячэнне непасрэдна для дадзенай групы карыстальнікаў, вы можаце атрымаць рэальную, аўтэнтычную зваротную сувязь. Гэта не толькі павысіць якасць, але і задаволенасць і ўзаемадзеянне кліентаў, адначасова зніжаючы рызыкі.

Тэставанне чорнай скрыні

Тэставанне чорнай скрыні ўключае ў сябе тэставанне канчатковым карыстальнікам пэўнай функцыі праграмнага забеспячэння, не гледзячы на ​​яго ўнутраны код. Карыстальнік, які тэстуе праграмнае забеспячэнне, ведае толькі аб бізнес-патрабаваннях і прызначэнні праграмнага забеспячэння для забеспячэння зваротнай сувязі.

Эксплуатацыйныя прыёмачныя выпрабаванні

У гэтым тыпе UAT праграмнае забеспячэнне правяраецца на гатоўнасць да эксплуатацыі з пункту гледжання стабільнасці, надзейнасці і сумяшчальнасці прадукту, забяспечваючы наяўнасць загадзя вызначаных працоўных працэсаў, каб можна было выкарыстоўваць праграмнае забеспячэнне. Яно таксама называецца прыёмачным выпрабаваннем вытворчасці і правярае планы рэзервовага капіявання, алгарытмы навучання карыстальнікаў, праверкі бяспекі, працэсы тэхнічнага абслугоўвання і многае іншае.

Праверце гэта:  Як выкарыстоўваць Google Translate непасрэдна ў Google Табліцах

Тэст прыёмкі кантракту

Тэставанне прыняцця кантракта прадугледжвае праверку праграмнага забеспячэння на аснове пэўных спецыфікацый і крытэрыяў, вызначаных у кантракце паміж кліентам і камандай праекта.

Прасцей кажучы, каманда тэсціравання праграмнага забеспячэння разгледзіць умовы прыняцця праекта, выкладзеныя ў пагадненні на ўзроўні сервера (SLA), і праверыць, ці адпавядае праграмнае забеспячэнне гэтым крытэрам.

Нарматыўныя прыёмачныя выпрабаванні

Гэты UAT правярае праграмнае забеспячэнне, каб пераканацца, што яно адпавядае правілам адпаведнасці і юрыдычным нормам, якія прымяняюцца ў рэгіёне або краіне.

Гэта патрабуе ад вас праверкі бяспекі і абароны даных, гарантуючы, што вы падтрымліваеце бяспеку свайго праграмнага забеспячэння і даных, якія змяшчаюцца ў ім, на самым высокім узроўні, і ніколі не будзеце прадаваць або злоўжываць данымі для абароны даных кліентаў і бізнесу.

Завадскія прыёмачныя выпрабаванні

Завадскія прыёмачныя выпрабаванні праходзяць у групе тэсціроўшчыкаў перад бэта-тэставаннем. Фактычна гэта выконваецца на працягу ўсяго жыццёвага цыкла распрацоўкі праграмнага забеспячэння і можа правяраць праграмныя і апаратныя кампаненты прадукту. Ён таксама паведамляе аб дэфектах у сістэме, каб вы маглі хутчэй іх выправіць.

Чаму праводзіцца UAT?

Карыстальніцкія прыёмачныя тэсты праводзяцца, каб праверыць, ці адпавядае праграмнае забеспячэнне патрабаванням кліента або карыстальніка. Вось чаму ён прыходзіць у канцы жыццёвага цыкла распрацоўкі праграмнага забеспячэння пасля завяршэння іншых тэстаў, такіх як модульнае тэсціраванне, тэсціраванне сістэмы, тэсціраванне інтэграцыі і г.д.

Тэсціроўшчыкі і распрацоўшчыкі могуць праверыць прадукт на аснове неабходных функцыянальных спецыфікацый, выкарыстоўваючы свае веды і вопыт. Нягледзячы на ​​тое, што праграмнае забеспячэнне можа выглядаць завершаным такім чынам, яно можа не адпавядаць патрабаванням канчатковых карыстальнікаў. Гэта можа адбыцца, калі патрабаванні не вызначаны ясна для распрацоўшчыкаў; тое, што можна палепшыць, пэўныя змены ў аб’ёме праекта і г.д.

Такім чынам, канчатковае рашэнне прымаюць канечныя карыстальнікі або кліенты, прымаць ці не праграмнае забеспячэнне, зыходзячы з іх канкрэтных патрабаванняў і зручнасці выкарыстання. Вось чаму праводзіцца тэсціраванне прыняцця карыстальнікам, каб пераканацца, што патрабаванні выкананы. Гэта таксама пазбаўляе вас ад выпуску на рынак незавершаных, неэфектыўных або няспраўных праграмных прадуктаў.

Такім чынам, правядзенне дбайнай UAT на аснове патрэб карыстальнікаў вельмі важна для своечасовага выяўлення і выпраўлення праблем.

Вось некаторыя з пераваг UAT:

Адпавядае мэты

Разгортванне сістэмы, якая не адпавядае сваёй мэты, – пустая трата часу і сіл. У канчатковым рахунку, ваш кліент або канчатковы карыстальнік можа адхіліць або не выкарыстоўваць яго ўвогуле. Гэта робіць усе вашы намаганні па стварэнні, тэсціраванні і разгортванні праграмнага забеспячэння на рынку марнымі.

Такім чынам, вы павінны імкнуцца да распрацоўкі праграмнага забеспячэння, адпаведнага патрабаванням карыстальніка. Гэта яшчэ і тое, чаму паміж кліентам і камандай прадукту заключана пагадненне аб узроўні абслугоўвання. З дапамогай UAT вы забяспечваеце выкананне патрабаванняў, каб праграмнае забеспячэнне было прыдатным для выкарыстання па меркаванні.

Забяспечыць больш высокую якасць прадукцыі

Калі вы не выконваеце UAT, вы не будзеце ведаць, з якімі праблемамі могуць сутыкнуцца рэальныя карыстальнікі пры выкарыстанні вашага праграмнага забеспячэння. Нягледзячы на ​​​​тое, што вы будзеце пацверджаны яго якаснай функцыянальнасцю, вам усё роўна будзе невядома, як карыстальнік будзе адчуваць сябе з гэтай нагоды. Пасля разгортвання праграмнага забеспячэння карыстальнік можа быць незадаволены.

У рэшце рэшт, вам прыйдзецца папрацаваць над яго паляпшэннем. Але на гэтай фазе атрымаць зваротную сувязь было б складаней, і пакуль вы гэта зробіце, ваша праграмнае забеспячэнне ўжо атрымала б дэфектны вобраз.

Але, калі вы робіце UAT і разгортваеце яго версію для бэта-тэставання, вы можаце дазволіць групе карыстальнікаў выкарыстоўваць і лёгка збіраць водгукі, каб выявіць праблемы. Такім чынам, уносіць змены і паляпшаць праграмнае забеспячэнне стане нашмат прасцей і менш затратна.

Задаволенасць карыстальнікаў

Праграмнае забеспячэнне створана для карыстальнікаў; такім чынам, яны вырашаюць, адпавядае гэта іх чаканням ці не. Праз UAT вы робіце менавіта гэта. Гэта дапаможа вам зразумець праблемы і праблемы, з якімі сутыкаюцца карыстальнікі пры выкарыстанні праграмы, каб вы маглі іх вырашыць. Гэта дазваляе забяспечыць непераўзыдзены карыстацкі досвед і задаволенасць прадуктам.

Праверце гэта:  Як бяспечна купляць абсталяванне для фатаграфій у Інтэрнэце

Хто і калі праводзіць UAT?

UAT звычайна выконваецца на апошнім этапе распрацоўкі праграмнага забеспячэння, робячы праграмнае забеспячэнне даступным для аўдыторыі або дастаўляючы прадукт кліенту. Гэта адбываецца пасля дбайнага тэставання прадукту і можа быць выканана:

  • Канчатковы карыстальнік/кліент: калі вы выпускаеце праграмнае забеспячэнне для камерцыйнага выкарыстання, то кліент, які купляе праграмнае забеспячэнне, можа выконваць UAT. Гэта таксама можа быць той, хто заключыў кантракт з пастаўшчыком праграмнага забеспячэння на стварэнне праграмнага забеспячэння на заказ. Ці, калі вы ствараеце праграмнае забеспячэнне для грамадскага выкарыстання, вы можаце выпусціць версію для групы людзей і атрымаць ад іх зваротную сувязь, каб палепшыць сваё праграмнае забеспячэнне.
  • Каманда тэсціравання: унутраная каманда, якая складаецца з тэсціроўшчыкаў і функцыянальных экспертаў, таксама можа ўдзельнічаць у UAT. Яны дапамогуць спраектаваць цыкл UAT і кіраваць і запускаць тэсты. Акрамя таго, эксперты могуць аналізаваць вынікі, каб распрацоўшчыкі маглі над імі працаваць.

Як зрабіць UAT?

Працэсы прыдатнага тэставання карыстальнікаў могуць адрознівацца ў залежнасці ад арганізацыі ў залежнасці ад яе канчатковых мэтаў і патрабаванняў бізнесу.

Аднак асноўныя крокі застаюцца аднолькавымі ў кожнай камандзе. У цэлым UAT выконваецца карыстальнікамі ў іх месцы, як і ў выпадку бэта-тэставання.

Такім чынам, калі вы даведаецеся, што праграмнае забеспячэнне гатова да працэдуры прыёмачнага тэсціравання, пераканайцеся, што выкананы наступныя ўмовы:

Збор крытэрыяў прыняцця: вы павінны ведаць усе балы, па якіх будзе ацэньвацца праграмнае забеспячэнне. Гэта могуць быць – недагаворныя аспекты і аспекты, звязаныя з рэтрансляцыяй бізнесу або функцыянальнасцю прыкладання. Вы павінны перагледзець першапачатковы кантракт, складзены для праекта, перш чым SDLC фактычна пачаўся. Гэта дапаможа вам праверыць, ці ахоплены ўсе вынікі. Акрамя таго, вы павінны праверыць бізнес-функцыянальнасць.

Вызначэнне ўдзелу ў QA: перад пачаткам тэсту вы павінны пераканацца, колькі чалавек вы ўключаны ў вашу каманду. Яны дапамогуць у тэсціраванні і навучанні карыстальнікаў UAT карыстанню дадаткам і гарантуюць, што ў іх не ўзнікне цяжкасцей. Яны таксама могуць падзяліцца водгукамі пасля завяршэння тэсту.

Акрамя таго, каманда QA таксама можа выконваць UAT у залежнасці ад таго, якую частку праграмнага забеспячэння карыстальнікі жадаюць праверыць. Яны таксама прааналізуюць і прадставяць вынік кліенту або камандзе распрацоўшчыкаў для паляпшэння.

Акрамя таго, пераканайцеся:

  • Код праграмы павінен быць цалкам распрацаваны
  • У сістэме няма істотных дэфектаў
  • Выконваецца сістэмнае тэсціраванне, модульнае тэсціраванне, інтэграцыйнае тэсціраванне і рэгрэсійнае тэсціраванне
  • Асяроддзе UAT гатова
  • Усе ў камандзе праінфармаваныя і гатовыя да тэсту

Нарэшце, вось крокі, якія вы павінны зрабіць, каб ініцыяваць і запусціць UAT.

Крок 1: Планаванне тэсту

Вы павінны планаваць UAT на аснове патрабаванняў бізнесу, перадавых практык і тэрмінаў. Ён таксама будзе ўключаць ацэнку бюджэту і апісанне абавязкаў для кожнага члена ў працэсе. Акрамя таго, усталюйце арыенціры загадзя, каб вывучыць эфектыўнасць працэсу разам з крытэрамі ўваходу і выхаду.

Крок 2: Распрацуйце тэставыя прыклады

Распрацоўваючы тэставы кейс, пераканайцеся, што тэставыя кейсы зразумелыя для кожнай каманды і заснаваныя на рэальных гісторыях карыстальнікаў. Ён павінен ахопліваць функцыянальныя аспекты праграмнага забеспячэння. Вы павінны акрэсліць этапы ў паслядоўнасці, каб працоўны працэс тэсціравання аптымізаваў. Таксама, калі магчыма, аўтаматызуйце працэс UAT для павышэння прадукцыйнасці і эфектыўнасці.

Крок 3: Наладзьце тэставае асяроддзе і падрыхтуйце даныя

У ідэале тэст UAT павінен адрознівацца ад функцыянальнага тэставання. Прычына ў тым, што многія важныя карыстальніцкія сцэнарыі ў рэжыме рэальнага часу будуць ігнаравацца. Такім чынам, наладзьце асобнае тэставае асяроддзе.

Далей вы можаце выкарыстоўваць даныя з фазы вытворчасці для тэставых даных. Тым не менш, вы павінны пераканацца, што не задзейнічаны асабістыя дадзеныя.

Крок 4: Запусціце UAT

Выканайце тэст UAT. Вы таксама можаце дапамагчы канчатковым карыстальнікам, якія выконваюць UAT на праграмным забеспячэнні, каб пачаць працу і праверыць іх варыянты выкарыстання. Калі яны адчуюць якія-небудзь праблемы, вы будзеце побач, каб дапамагчы ім.

Для запуску UAT многія каманды выкарыстоўваюць такія інструменты UAT, як Usersnap, JIRA і г. д. Вы таксама можаце загадзя выбраць метад выканання тэсту, напрыклад, краўд-тэставанне.

Праверце гэта:  3 розных тыпу падробленых прыкладанняў у краме Google Play

Крок 5: Ітэрацыя і выпраўленне памылак

Калі на этапе тэставання ўзнікнуць памылкі, вы можаце паўтарыць тэст. І калі некаторыя памылкі або дэфекты выяўляюцца падчас тэсціравання, вы можаце выправіць памылку і паўтарыць тэст, каб праверыць, вырашана яна ці не.

Калі ўсе памылкі будуць ліквідаваны, вы можаце падпісацца, каб паказаць прыняцце праграмнага забеспячэння. Гэта значыць, што праграмнае забеспячэнне гатова да распрацоўкі і адпавядае ўсім патрабаванням бізнесу.

Лепшыя інструменты UAT

Выкарыстанне правільнага інструмента тэсціравання прыняцця карыстальнікам (UAT) палегчыць працэс тэсціравання, дапаможа вам сабраць водгукі карыстальнікаў і палепшыць ваша праграмнае забеспячэнне. Такім чынам, вось некаторыя з лепшых інструментаў UAT, якія вы можаце разгледзець.

#1. Usersnap

Usersnap – гэта просты ў выкарыстанні інструмент, які дазваляе збіраць водгукі карыстальнікаў праз каментарыі на экране, здымкі экрана, галасавую зваротную сувязь і запісы экрана, каб вы маглі хутчэй завяршыць свае праекты. Гэты інструмент карысны для SaaS, электроннай камерцыі, вэб-агенцтваў і праграмных кампаній для паляпшэння іх праграмнага забеспячэння з дапамогай дакладнага тэсціравання і вынікаў.

Usersnap дазваляе ствараць кантэкстныя справаздачы аб памылках, дзякуючы якім тэсціроўшчыкі могуць лёгка анатаваць, маляваць і каментаваць на экране, не пераходзячы наперад і назад. Акрамя таго, кожная візуальная зваротная сувязь будзе фіксаваць важныя метаданыя, такія як інфармацыя аб браўзеры, АС, разрозненне экрана, месцазнаходжанне і г.д. Вы можаце бесперашкодна падключыць Usersnap да Jira і атрымліваць апавяшчэнне кожны раз, калі хтосьці дае водгук або паведамляе пра памылку.

#2. Зварот карыстальніка

Выкарыстоўвайце Userback і выконвайце кожны UAT з большай эфектыўнасцю і выразнай камунікацыяй з дапамогай візуальнай зваротнай сувязі сайта. Дзякуючы відэазахопу экрана вы можаце дазволіць тэсціроўшчыку праверыць і расказаць пра свой досвед працы з вашым вэб-сайтам або дадаткам.

Вы можаце накіраваць водгук вашым распрацоўшчыкам, каб яны маглі зразумець праблемы і хутчэй знайсці падыходнае рашэнне і палепшыць вашу праграму. Кіраванне UAT і справаздачамі аб памылках у адным і тым жа інструменце дапаможа вам значна зэканоміць час, адначасова дазваляючы заставацца арганізаваным з дапамогай апавяшчэнняў, катэгорый і тэгаў.

#3. Opkey

Калі вы шукаеце інструмент аўтаматызацыі тэсціравання для пакетнага прыкладання, Opkey – выдатны варыянт. Гэта дазваляе хутка выявіць усе вашыя бягучыя тэставыя сцэнарыі за некалькі хвілін. Вы можаце лёгка ствараць уласныя тэсты нават без кадавання.

Opkey выкарыстоўвае штучны інтэлект для самааднаўлення вашых зламаных тэстаў і працэсу майнинга для неадкладнага выяўлення бізнес-працэсаў, генеруючы 100% неабходных тэстаў. Больш за тое, атрымлівайце папярэджвальныя апавяшчэнні аб уздзеянні больш хуткіх змен на стадыю вытворчасці і ўважліва іх аналізуйце.

#4. TestMonitor

Кіруйце тэстамі UAT з дапамогай TestMonitor, які прапануе просты і інтуітыўна зразумелы спосаб тэсціравання. Незалежна ад таго, наколькі складанымі з’яўляюцца вашы патрабаванні да тэсціравання, вы можаце эфектыўна арганізаваць кожны тэст, ад планавання, вызначэння і распрацоўкі да правядзення тэстаў і адсочвання вынікаў.

Атрымлівайце перавагу ў сваім планаванні, атрымлівайце дакладнае ўяўленне аб якасці праграмнага забеспячэння і сачыце за развіццём падзей адпаведна. Гэты інструмент дазваляе карыстальнікам хутка паведамляць пра памылкі і праблемы ў вашым праграмным забеспячэнні і дзяліцца меркаваннямі, выкарыстоўваючы просты ў выкарыстанні інтэрфейс. Яго магутныя функцыі справаздачнасці дапамогуць вам быць у курсе ўсіх прагрэсаў і вынікаў.

Рэдактар ​​тэставых прыкладаў TestMonitor распрацаваны для нестандартнай працы і здольны апрацоўваць вялікую колькасць тэстаў. Вы таксама можаце вызначыць прыярытэты тэстаў і зразумець рызыкі. Ён таксама мае надзейны інтэграваны трэкер праблем, які ўключае такія функцыі, як фільтры, гісторыя, каментарыі, кіраванне часам і апрацоўка ўкладанняў.

Заключэнне

Выкананне тэсту UAT гарантуе адсутнасць дэфектаў або памылак у праграмным забеспячэнні, якое вы ствараеце, і што яно было распрацавана ў адпаведнасці з мэтавым выкарыстаннем кліента або канчатковых карыстальнікаў.

Такім чынам, майце на ўвазе вышэйпералічаныя перадумовы і этапы і запусціце тэставанне прыняцця карыстальнікам. Вы таксама можаце выкарыстоўваць прыведзеныя вышэй інструменты UAT, каб аўтаматызаваць тэсты і зрабіць іх больш эфектыўнымі.

Цяпер вы можаце прачытаць пра розныя тыпы тэсціравання прыкладанняў.