Поўнае кіраўніцтва па працэсе і практыцы кіравання рэлізамі

Кіраванне рэлізамі – гэта найважнейшы працэс, які патрабуе эфектыўнага планавання і выканання, каб забяспечыць выкананне патрабаванняў і задаволенасць канчатковага карыстальніка.

Тым не менш, арганізацыям застаецца шмат выпускаў, над якімі трэба працаваць, каб абнаўляць свае праграмныя прадукты новымі функцыямі і магчымасцямі.

Гэта можа стаць заблытаным і ашаламляльным, калі не абыходзіцца належным чынам.

Такім чынам, вам неабходна ўпарадкаваць свой працэс кіравання выпускамі, каб працаваць над кожным выпускам з поўнай яснасцю і эфектыўнасцю.

Давайце разбярэмся, як гэта зрабіць.

Што вы маеце на ўвазе пад кіраваннем рэлізамі?

У распрацоўцы праграмнага забеспячэння і ІТ кіраванне рэлізамі адносіцца да працэсу, у якім сістэма праграмнага забеспячэння ствараецца, разгортваецца і выпускаецца карыстальнікам. Гэты працэс уключае ў сябе ўсе этапы: ад планавання і распрацоўкі да тэсціравання і разгортвання.

Кіраванне рэлізамі – гэта сістэма, якой прытрымліваюцца вытворчыя групы, каб кіраваць усім жыццёвым цыклам дастаўкі праграмнага забеспячэння. Гэта таксама накіравана на тое, каб канчатковыя карыстальнікі атрымалі аптымальныя ўражанні і выраўноўвалі бізнес-прыярытэты. Акрамя таго, кіраванне рэлізамі можа дапамагчы вам аптымізаваць і візуалізаваць працэсы распрацоўкі і разгортвання праграмнага забеспячэння, паслядоўна задавальняць патрэбы ў пастаўцы, кіраваць рызыкамі ў пастаўцы праграмнага забеспячэння, кіраваць ІТ-рэсурсамі і забяспечваць прыбытковасць, забяспечваючы пры гэтым каштоўнасць.

Распрацоўшчыкі выкарыстоўваюць працэс кіравання рэлізамі падчас стварэння новага праграмнага прадукту або робяць новыя версіі, уносячы некаторыя змены ў існуючую версію праграмнага забеспячэння. Наяўнасць выразнай мэты дапаможа ім ісці на адным шляху, пазбаўляючы ад блытаніны і эфектыўнасці.

Кіраванне рэлізамі і DevOps

DevOps падкрэслівае пашырэнне сувязі і супрацоўніцтва паміж групамі распрацоўшчыкаў праграмнага забеспячэння і групамі ІТ-аперацый. Метадалогія DevOps накіравана на памяншэнне раз’яднанасці падчас працы або апрацоўкі праектаў і дазваляе камандам не забываць важныя дзеянні. Гэта таксама спрыяе скарачэнню цыклаў зваротнай сувязі, дазваляючы вашай камандзе хутчэй выпускаць ваш прадукт, адначасова памяншаючы ўскладненні.

Такім чынам, менеджэры рэлізаў залежаць ад трох асноўных рэчаў – аўтаматызацыі, бесперапыннай інтэграцыі і DevOps, каб эфектыўна выпускаць свой код для вытворчасці. Яны могуць аўтаматызаваць тэсты і пастаянна будаваць, інтэграваць і абнаўляць свой код. Выкарыстоўваючы мысленне DevOps, яны таксама могуць палепшыць каардынацыю паміж сваімі камандамі распрацоўшчыкаў і аперацый.

У выніку памылкі выяўляюцца на ранняй стадыі, каб лёгка іх выправіць і паскорыць працэс распрацоўкі і выпуску.

Працэс кіравання рэлізамі

У жыццёвым цыкле кіравання рэлізамі ёсць розныя этапы. Гэты працэс можа адрознівацца ад каманды да каманды і ад арганізацыі да арганізацыі, паколькі патрабаванні да праекта будуць адрознівацца. Тым не менш, ёсць некаторыя агульныя крокі, якія павінны прытрымлівацца арганізацыі і каманды любога памеру, каб звесці канцы з канцамі і паставіць якаснае рашэнне для карыстальнікаў.

Такім чынам, вось як выглядае тыповы працэс кіравання рэлізамі.

#1. Разуменне патрабаванняў

Незалежна ад таго, плануеце вы стварыць новы прадукт або дадаць некаторыя новыя функцыі і функцыі да існуючага прадукту, разуменне патрабаванняў мае вырашальнае значэнне.

Такім чынам, прыслухайцеся да меркавання кліента і таго, што ён насамрэч хоча дадаць у свой праект, напрыклад, мабільнае прыкладанне. Напрыклад, яны могуць папрасіць вас дадаць пэўны раздзел у іх мабільнае прыкладанне. Вам спатрэбіцца правесці з імі сустрэчу, каб зразумець іх патрабаванні і чаканні і зразумець, чаму яны хочуць таго, што хочуць.

Сапраўды гэтак жа, калі ў вас ёсць вэб-сайт і вы хочаце дадаць раздзел блога, наведвальнікі змогуць прачытаць вашы артыкулы і даведацца больш аб вашых прапановах.

Праверце гэта:  12 сінтэтычных інструментаў маніторынгу для вашага інтэрнэт-бізнэсу

Якая б ні была мэта, зразумейце яе ўважліва. Калі ёсць якія-небудзь сумневы, абмяркуйце іх са сваёй камандай або кліентам, а затым прыступіце да адпаведнага плана выпуску.

#2. Планаванне

Далей ідзе планаванне пасля таго, як вы цалкам зразумелі патрабаванні да выпуску. Стварэнне і рэліз таго, што вы збіраецеся рабіць, патрабуе цвёрдага планавання і стратэгій, заснаваных на патрабаваннях.

Ваша планаванне павінна быць выканальным і практычным з пункту гледжання тэхналогій, тэрмінаў, працоўнай сілы і рэсурсаў.

Напрыклад, калі вы хочаце выпусціць новую версію вашага прыкладання, вы павінны пераканацца, што яно эфектыўна працуе на ўсіх прыладах – мабільным, ноўтбуку, планшэце і г.д.

Для планавання цесна сачыце за сваім кліентам. Вы можаце абмеркаваць тэрміны праекта і час чакання выпуску прадукту. Вы не можаце абяцаць тэрмін, які невыканальны. Такім чынам, памятайце пра свае рэсурсы, такія як бюджэт, час і людзі, пацвярджаючы тэрмін.

Акрамя таго, сплануйце тэхналогіі, якія вы будзеце выкарыстоўваць для выпуску. Вызначце, ці эфектыўна гэта абгрунтаваць патрабаванні, ці адпавядае вашаму бюджэту і ці адпавядае навыкам вашых супрацоўнікаў. Выбірайце прыдатныя тэхналогіі, якія могуць дапамагчы вам стварыць эфектыўны прадукт і выпусціць яго своечасова, а таксама лёгка адаптаваць для вашых супрацоўнікаў.

Планаванне таксама мае патрэбу ў эфектыўным размеркаванні і выкарыстанні наяўных рэсурсаў, каб пазбегнуць марнавання і забяспечыць эфектыўнае выкананне вашага праекта.

Каб стварыць цвёрды план, правядзіце сустрэчу са сваёй камандай па распрацоўцы і эксплуатацыі, каб абмеркаваць патрабаванні, праблемы, спосабы супрацьстаяння ім і спосабы эфектыўнага дасягнення мэты.

#3. Развіццё

Пасля завяршэння распрацоўкі плана наступным працэсам з’яўляецца праектаванне і распрацоўка вашага прадукту. Гэта час для выканання вашых планаў і стратэгій, заснаваных на вызначаных патрабаваннях.

Гэты працэс патрабуе, каб вашы распрацоўшчыкі напісалі код, які можа трансляваць функцыі або функцыі, якія вы збіраецеся дадаць у сваё праграмнае забеспячэнне.

Гэты этап можа адбывацца шмат разоў за ўвесь цыкл выпуску, як у DevOps з бесперапыннай распрацоўкай. Гэта таму, што пасля таго, як распрацоўшчык напісаў код, у ім могуць узнікнуць некалькі праблем, памылак і памылак, якія патрабуюць тэставання. Перш чым код будзе зацверджаны, ён пройдзе шмат раундаў тэсціравання. Распрацоўшчыкі атрымаюць увесь дакумент з праблемамі, якія ім трэба вырашыць і аптымізаваць код, каб ён працаваў так, як павінен быць, і быў ухвалены.

#4. Тэставанне

Як згадвалася вышэй, код патрабуе тэсціравання, каб пераканацца ў адсутнасці памылак і памылак, якія могуць паўплываць на зручнасць выкарыстання, прадукцыйнасць або бяспеку праграмнага забеспячэння.

Тэставанне можа быць функцыянальным і нефункцыянальным, напрыклад, тэставанне інтэграцыі, тэставанне зручнасці выкарыстання, тэставанне нагрузкі, тэставанне прадукцыйнасці, тэставанне прыняцця карыстальнікам і многае іншае. Пасля выяўлення праблем код будзе адпраўлены назад камандзе распрацоўшчыкаў для іх ліквідацыі і паўторнай адпраўкі палепшанага кода.

Праграмнае забеспячэнне цяпер будзе прадастаўлена карыстальнікам, каб вызначыць, ці адпавядае яно патрабаванням і ці паводзіць сябе так, як яны хочуць, з дапамогай тэсціравання карыстальніка. Калі карыстальнік гэта ўхваляе, неабходна выканаць наступныя дзеянні. У адваротным выпадку ад карыстальніка бярэцца зваротная сувязь, каб зноў палепшыць код, праверыць яго і затым разгарнуць.

#5. Разгортванне выпуску

Пасля таго, як каманда распрацоўшчыкаў праграмнага забеспячэння пераканаецца, што праграмнае забеспячэнне створана ў адпаведнасці з патрабаваннямі і што няма праблем. Яны рыхтуюцца да выпуску або разгортвання на рынку або перадаюць яго свайму кліенту.

Група кантролю якасці таксама правядзе заключныя выпрабаванні, каб пераканацца, што прадукт адпавядае бізнес-патрабаванням і мінімальным стандартам, вызначаным у плане выпуску прадукту. Затым ён будзе разгледжаны ўладальнікам або кіраўніком прадукту, каб зацвердзіць адпраўку.

У гэты час падрыхтавана неабходная дакументацыя, каб дапамагчы іншым распрацоўшчыкам зразумець праграмнае забеспячэнне і спосабы яго выкарыстання. Каманды таксама афармляюць канчатковыя дакументы, каб даставіць прадукт кліенту. Арганізацыі таксама разглядаюць магчымасць навучання сваіх карыстальнікаў або супрацоўнікаў выкарыстанню новага прадукту, каб яны маглі працаваць з ім без клопатаў.

#6. Тэхнічнае абслугоўванне выпуску

Незалежна ад таго, стварылі вы рэліз для сваёй каманды або для кліентаў, вашы абавязкі не заканчваюцца на разгортванні. Незалежна ад таго, наколькі эфектыўна і выдатна працуе ваша праграмнае забеспячэнне ў дадзены момант, яно патрабуе перыядычнага абслугоўвання, каб падтрымліваць аптымальную працу.

Праверце гэта:  Як падзяліцца сваім экранам, не раскрываючы асабістую інфармацыю

Акрамя таго, вы ніколі не можаце ведаць, калі можа ўзнікнуць праблема бяспекі. І калі гэта адбудзецца, гэта можа сур’ёзна паўплываць на ваш бізнес і рэпутацыю. Ёсць шмат фактараў, якія могуць паўплываць на ваша праграмнае забеспячэнне, прыводзячы да запаволення, збояў, уразлівасцяў сістэмы бяспекі, праблем з зручнасцю выкарыстання і гэтак далей.

Такім чынам, вы заўсёды павінны сачыць за сваім праграмным забеспячэннем нават пасля таго, як яно выпушчана для карыстальнікаў. Вы павінны знайсці час, каб праверыць яго прадукцыйнасць, бяспеку, зручнасць выкарыстання і стабільнасць, каб знайсці праблемы і выправіць іх, перш чым яны могуць паўплываць на карыстальнікаў.

Вось як выглядае працэс кіравання рэлізамі, ад планавання да разгортвання і абслугоўвання і ўсяго паміж імі.

Кіраванне рэлізамі супраць кіравання зменамі

Часам кіраванне рэлізамі можа выглядаць як кіраванне зменамі, бо вы ўносіце змены ў праграмнае забеспячэнне і ўпарадкоўваеце агульны працэс з дапамогай некаторых стратэгій, каб кіраваць усім.

Але кіраванне рэлізамі і кіраванне зменамі – гэта не адно і тое ж.

Кіраванне зменамі ідзе на крок далей, чым кіраванне рэлізамі. Ён апрацоўвае ўсе дзеянні да і пасля выпуску, уключаючы канчатковы агляд таго, як змяненне ўкаранёна. Аднак кіраванне рэлізамі – гэта толькі пэўная частка працэсу кіравання зменамі.

Якія ролі важныя для кіравання рэлізамі?

Кіраванне рэлізамі патрабуе ўдзелу некалькіх асоб. Некаторыя з асноўных з іх:

#1. Уладальнік прадукту

Уладальнік прадукту нясе адказнасць за вызначэнне патрабаванняў да выпуску і стандартаў прыёмкі, якія павінны быць выкананы для зацвярджэння выпуску. Уладальнік прадукту кіруе пачатковымі этапамі жыццёвага цыкла кіравання рэлізамі, дзе абмяркоўваюцца патрабаванні і плануецца.

#2. Каманда DevOps

Кіраванне рэлізамі выкарыстоўвае падыход DevOps для распрацоўкі, разгортвання і абслугоўвання праекта праграмнага забеспячэння. Гэта аб’ядноўвае каманду распрацоўшчыкаў і аперацый для цеснай працы, абмеркавання праекта, разумення рызык і спосабаў іх барацьбы з мэтай вытворчасці якаснага праграмнага забеспячэння для выпуску.

Каманда DevOps падтрымлівае стабільнае прамежкавае асяроддзе, каб распрацоўшчыкі маглі эфектыўна працаваць. Гэта пастановачнае асяроддзе ў ідэале знаходзіцца бліжэй да вытворчага асяроддзя, каб праграмнае забеспячэнне можна было хутка перанесці ў вытворчасць пасля завяршэння ўсіх тэстаў. Робячы гэта, яны таксама забяспечваюць мінімізацыю прастояў. Такім чынам, вы можаце бяспечна выпускаць праграмнае забеспячэнне, не маючы карыстальніцкага досведу.

#3. Менеджэр па якасці

Менеджэр па якасці нясе адказнасць за вызначэнне таго, ці выкананы крытэрыі прыняцця і створана праграмнае забеспячэнне ў адпаведнасці з патрабаваннямі, вызначанымі ўладальнікам прадукту. Гэтая роля важная для таго, каб прадукт быў ухвалены ўладальнікам прадукту. Менеджэр па прадуктах таксама сочыць за тым, як тэсты праводзяцца без ілжывых адмоўных або станоўчых вынікаў, і вызначае, ці вырашаны ўсе праблемы.

Лепшыя практыкі кіравання рэлізамі і парады па паляпшэнні працэсу

Калі вы хочаце палепшыць свой працэс кіравання рэлізамі, вы можаце скарыстаць гэтыя парады і лепшыя практыкі.

  • Ліквідуйце праблему першага кода: першы код напісаны першым распрацоўшчыкам і выкарыстоўваецца наступнай камандай. Такім чынам, калі гэты чалавек пакідае кампанію, іншым становіцца цяжэй зразумець або адаптавацца да кода, які іншы чалавек напісаў з пэўным намерам.

    Такім чынам, усё, што вы робіце, павінна сумесна выкарыстоўвацца ўсёй камандай, і ўсе павінны працаваць у супрацоўніцтве, каб пазбегнуць гэтай праблемы. Вось чаму DevOps лічыцца адным з лепшых падыходаў да распрацоўкі праграмнага забеспячэння.

  • Аўтаматызацыя тэсціравання праграмнага забеспячэння: выкарыстоўвайце інструменты тэсціравання, каб лёгка аўтаматызаваць працэс пошуку памылак. Гэта таксама павялічвае дакладнасць таго, што вы можаце дасягнуць з дапамогай ручнога кадавання. Такія інструменты Селен, Вацірі г.д. могуць вам дапамагчы.
  • Інфраструктура як код: выкарыстоўвайце IaaC усюды, дзе вы можаце паскорыць працэс і зрабіць яго больш маштабуемым і менш затратным.
  • Цэнтралізаванае кіраванне выпускам: кіруйце кожным выпускам цэнтралізавана, а не перадавайце яго аднаму чалавеку або сістэме. Гэта павышае бяспеку і супрацоўніцтва без залежнасці ад аднаго чалавека або сістэмы ва ўсім.
  • Інтэграцыя ITIL і DevOps: выкарыстанне DevOps і ITIL у кіраванні рэлізамі дае шмат пераваг. Гэта паляпшае супрацоўніцтва, правільнае выкарыстанне рэсурсаў і эфектыўнасць.
  • Працягвайце дадаваць новыя абнаўленні: замест таго, каб змяняць абнаўленні, вы можаце рэгулярна ствараць новыя. Гэта таму, што шматразовае змяненне канфігурацыі можа прывесці да памылак і збояў. Аднак, калі вы ствараеце новыя абнаўленні, вашы выпускі будуць больш бяспечнымі і надзейнымі, забяспечваючы лепшы карыстацкі досвед.
  • Абнавіце прамежкавае асяроддзе: падтрымлівайце прамежкавае асяроддзе ў актуальным стане і набліжайце яго да вытворчага асяроддзя, каб вы маглі хутка перайсці да вытворчага асяроддзя пасля выпраўлення памылак.
  • Выразна вызначце патрабаванні і крытэрыі прыняцця: Праца пад вадой можа прывесці да памылак, блытаніны і незадаволеных кліентаў. Такім чынам, важна прыслухоўвацца да сваіх карыстальнікаў або кліентаў аб іх патрабаваннях, каб вырабляць тое, што ім сапраўды трэба. Акрамя таго, пераканайцеся, што вызначаныя крытэрыі прыняцця таксама выкананы, каб павялічыць шанцы на зацвярджэнне і паменшыць колькасць пераробак.
  • Звядзіце да мінімуму ўздзеянне на карыстальнікаў: уводзячы ant release, пераканайцеся, што вы як мінімум уплываеце на канчатковых карыстальнікаў. Для гэтага плануйце скараціць час прастою і своечасова папярэджваць карыстальнікаў, каб яны не адчувалі сур’ёзных уплываў.
  • Аўтаматызацыя: аўтаматызацыя з’яўляецца ключом да дасягнення большай колькасці працы за меншы час і з эфектыўнасцю. Такім чынам, аўтаматызуйце працэс, дзе толькі можаце, каб паскорыць вашу працу, павысіць прадукцыйнасць і зэканоміць час. Вы можаце выкарыстоўваць інструменты аўтаматызацыі, даступныя на розных этапах цыкла кіравання выпускам.
Праверце гэта:  9 лепшых кіраваных платформаў хостынгу MySQL для вашага прыкладання

Папулярныя інструменты кіравання рэлізамі

Як адзначалася вышэй, аўтаматызацыя дапамагае зэканоміць час і павялічыць эфектыўнасць. Вось некаторыя з папулярных інструментаў для палягчэння кіравання рэлізамі.

  • GitLab: Гэта платформа з цалкам адкрытым зыходным кодам, якая дапамагае ў кожным працэсе кіравання рэлізамі, ад планавання да вытворчасці, адначасова скарачаючы час выпуску.
  • Ансібль: Ansible – гэта папулярная платформа аўтаматызацыі, якая дапаможа вам стварыць і разгарнуць. Ён мае інструменты, якія дазваляюць аўтаматызаваць прадастаўленне рэсурсаў, ІТ-асяроддзе і г.д.
  • Ліквібаза: Liquibase – гэта інструмент аўтаматызацыі для змены схемы базы дадзеных, які можа дапамагчы вам хутка і бяспечна выпускаць праграмнае забеспячэнне, лёгка пераносячы змены ў вашу базу дадзеных у бягучую аўтаматызацыю CI/CD.
  • AWS CodePipeline: AWS CodePipeline – гэта платформа бесперапыннай дастаўкі (CD) для аўтаматызацыі канвеераў выпуску. Гэта дазваляе больш хуткае і надзейнае абнаўленне інфраструктуры і прыкладанняў.
  • Лазурныя трубаправоды: Azure Pipelines дапамагае аўтаматызаваць вашы зборкі і выпускі. Вы можаце выкарыстоўваць яго для стварэння, тэсціравання і выпуску праграм, напісаных на Node.js, Java, Python, PHP, C/C++, Ruby і .NET, а таксама праграм для iOS і Android.
  • Выпуск Digital.ai: Digital.ai Release – гэта эфектыўны інструмент кіравання рэлізамі, які можа дапамагчы вам адсочваць і кантраляваць вашы рэлізы, аптымізаваць працэсы і ўнесці лепшую бяспеку і адпаведнасць у канвееры выпускаў.
  • Шэф-повар: Chef – гэта поўны набор інструментаў аўтаматызацыі, якія дапамогуць вам хутка і эфектыўна дастаўляць выпускі.
  • Спінакер: Spinnaker – гэта платформа бесперапыннай дастаўкі (CD) з адкрытым зыходным кодам, якая пастаўляецца з некалькімі функцыямі кластара і кіравання разгортваннем.
  • Octopus Deploy: Octopus Deploy – гэта аўтаматызаваны інструмент кіравання выпускамі, які можа інтэгравацца з вашым серверам CI і забяспечвае магчымасці аўтаматызацыі выпуску і працы.
  • Джэнкінс: Jenkins – гэта папулярны інструмент аўтаматызацыі з адкрытым зыходным кодам, які можна выкарыстоўваць для хуткага і хуткага стварэння, тэставання і выпуску праграмнага забеспячэння.

Заключэнне

Плануйце і выконвайце кіраванне рэлізамі ў вашай арганізацыі з дапамогай вышэйзгаданых стратэгій і інструментаў, каб самім убачыць перавагі. Гэта дапаможа вам палепшыць ваш цыкл выпуску і павялічыць эфектыўнасць і задаволенасць карыстальнікаў.

Цяпер вы можаце паглядзець на спіс інструментаў DevOps.