Кіраўніцтва кіраўніка праекта па гнуткіх метадалогіях

Agile – гэта эфектыўны падыход да распрацоўкі праграмнага забеспячэння, які дапамагае ствараць высакаякаснае праграмнае забеспячэнне, паляпшаць супрацоўніцтва і камунікацыю, паскараць дастаўку праграмнага забеспячэння і павышаць узровень задаволенасці кліентаў.

Кампаніі ва ўсім свеце выкарыстоўваюць Agile ў сваіх працэсах кіравання праектамі і распрацоўкі праграмнага забеспячэння дзякуючы яго перавагам.

Паводле справаздачы, agile выкарыстоўваецца ў 80% ІТ-праектаў ва ўсім свеце, у тым ліку многіх кампаній са спісу Fortune 500.

Акрамя таго, гнуткія праекты паказалі больш высокі ўзровень поспеху, чым традыцыйнае кіраванне праектамі або метадалогіі распрацоўкі праграмнага забеспячэння, такія як вадаспад. Гэтыя метады займаюць шмат часу, менш гнуткія да зменаў і ўключаюць шмат іншых праблем.

Agile – выдатная альтэрнатыва гэтым метадам. Сёння даступна мноства гнуткіх метадалогій, і выбар залежыць выключна ад патрэб вашага праекта.

Такім чынам, гэта кіраўніцтва дапаможа вам зразумець гнуткую і розныя метадалогіі, калі вы кіраўнік праекта.

Што такое гнуткія метадалогіі?

Agile метадалогіі адносяцца да розных метадалогій распрацоўкі прадуктаў, якія адпавядаюць прынцыпам і каштоўнасцям Agile. Гэтыя метадалогіі дапамагаюць камандам і кіраўнікам праектаў вырабляць высакаякасныя прадукты і часта забяспечваць іх функцыянальнасць меншымі крокамі.

Гэта дазваляе шматфункцыянальным камандам перыядычна шукаць больш хуткую зваротную сувязь ад кліентаў для пастаяннага ўдасканалення і большага задавальнення канечных карыстальнікаў.

Цяпер, калі вам цікава, да чаго адносіцца тэрмін «Agile», давайце разбярэмся ў ім, каб паняцце гнуткай метадалогіі стала для вас натуральным.

Што такое Agile?

Agile – гэта эфектыўны і гнуткі падыход да кіравання праектамі, распрацаваны, каб дапамагчы канечным карыстальнікам хутчэй ствараць і пастаўляць высакаякасныя прадукты. Тэрмін «Agile» азначае здольнасць рухацца хутчэй з лёгкасцю. Гэта дапамагае камандам лепш рэагаваць на патрэбы кліентаў і рынку, прыстасоўваючыся да сітуацыі.

Гэта мысленне, якое ўключае набор прынцыпаў і каштоўнасцей для распрацоўкі праграмнага забеспячэння, як гэта запісана ў Agile Manifesto, створаным у 2001 годзе. Ёсць чатыры асноўныя каштоўнасці ў Agile Manifesto:

  • Асобы і ўзаемадзеянне цэняцца больш, чым інструменты і працэсы. Інструменты і працэсы, несумненна, неабходныя, але кіраванне праектамі ўключае дзейнасць чалавека, а канчатковы прадукт прызначаны для канчатковых карыстальнікаў. Такім чынам, гэта значэнне падкрэслівае зносіны і працу ў камандзе.
  • Працоўнае праграмнае забеспячэнне цэніцца больш, чым поўная дакументацыя. Нягледзячы на ​​тое, што поўная дакументацыя вельмі карысная як для карыстальнікаў, так і для распрацоўшчыкаў і павінна падтрымлівацца, галоўнай мэтай заўсёды павінна быць стварэнне каштоўнай працоўнай сістэмы праграмнага забеспячэння.
  • Супрацоўніцтва з кліентамі павінна адбывацца перад перамовамі па кантракце. Мэта павінна задавальняць патрэбы кліентаў, а не проста ахопліваць паказальнікі ў кантракце. Каманды Agile павінны часта мець зносіны з кліентамі і цесна супрацоўнічаць з імі, каб зразумець іх патрэбы, збіраць водгукі і паляпшаць праграмнае забеспячэнне.
  • Рэагаваць на змены трэба практыкавацца, прытрымліваючыся плана. Спрытныя каманды павінны быць хуткімі і гнуткімі, каб адаптавацца да змен у залежнасці ад сітуацыі на любым этапе жыццёвага цыкла распрацоўкі праграмнага забеспячэння.

Больш за тое, 12 прынцыпаў Agile Manifesto:

  • Задаволенасць кліентаў пастаяннай пастаўкай каштоўнага праграмнага забеспячэння
  • Адаптацыя да зменлівых патрабаванняў на любым этапе развіцця.
  • Частая і больш хуткая пастаўка праграмнага забеспячэння за некалькі тыдняў замест месяцаў.
  • Плыўнае штодзённае супрацоўніцтва паміж распрацоўшчыкамі і бізнесменамі.
  • Стварэнне праектаў вакол матываваных людзей, якім можна давяраць
  • Дазволіць размову тварам да твару і лічыць гэта лепшым спосабам зносін
  • Разгляд працоўнага праграмнага забеспячэння як асноўнага паказчыка прагрэсу праекта
  • Падтрыманне ўстойлівай распрацоўкі праграмнага забеспячэння з пастаяннай хуткасцю
  • Нацэлены на добры дызайн і тэхнічную дасканаласць
  • Важна захоўваць прастату
  • Найлепшы дызайн, архітэктура і патрабаванні зыходзяць ад самаарганізаванай каманды.
  • Акцэнт на пошуку спосабаў для каманд прыстасавацца да патрабаванняў і стаць больш эфектыўнымі
Праверце гэта:  11 Воблачны аналізатар часопісаў для ІТ-аператыўнай інфармацыі

Agile выкарыстоўваецца ў розных працэсах планавання распрацоўкі праграмнага забеспячэння, тэхнічных і кіраўніцкіх працэсах. У цяперашні час на практыцы існуе больш за 50 гнуткіх метадалогій і фрэймворкаў. Гэта азначае, што agile – гэта не адзіны падыход; гэта нашмат больш.

Такім чынам, арганізацыі і каманды выбіраюць гнуткія метадалогіі ў залежнасці ад патрэб сваіх праектаў. І калі вы кіраўнік праекта, вы павінны ведаць розныя гнуткія метадалогіі, каб выбраць найбольш прыдатную для вашага праекта.

Вось некаторыя з часта выкарыстоўваюцца гнуткіх метадалогій, якія вы павінны ведаць.

Розныя метадалогіі Agile

Скрам

Scrum – адна з найбольш шырока выкарыстоўваных гнуткіх метадалогій або фрэймворкаў, створаных Кенам Шваберам і Джэфам Сазерлендам. Ён выкарыстоўваецца для кіравання складанымі адаптыўнымі праектамі і накіраваны на вытворчасць высакаякасных прадуктаў, максімальна павялічваючы крэатыўнасць і прадукцыйнасць каманды.

Гэты лёгкі фрэймворк дапамагае арганізацыям, камандам і асобным асобам, якія працуюць над праектамі, ствараць каштоўнасць, забяспечваючы адаптыўныя рашэнні вельмі складаных праблем.

Scrum уключае ітэрацыі, разбіваючы этапы распрацоўкі праграмнага забеспячэння на цыклы (звычайна 2-3-тыднёвыя цыклы) або этапы, званыя «спрынтамі». Кожны спрынт мае часовую рамку для распрацоўкі вызначанага набору функцый.

Тут час распрацоўкі для кожнага спрынту выдзелены і максімізаваны, каб можна было працаваць над адным спрынтам за раз. Ён уключае ў сябе розныя ролі ў праекце, у тым ліку ўладальніка прадукту, майстра схваткі і каманды.

Сустрэчы Scrum праводзяцца штодня для адсочвання прагрэсу праекта і абмеркавання мерапрыемстваў па ўдасканаленні працэсу. Некалькі спрынтаў аб’ядноўваюцца, каб зрабіць выпуск, у якім ажыццяўляецца афіцыйная дастаўка прадукту кліенту або канчатковым карыстальнікам.

Канбан

Kanban быў распрацаваны для вырашэння некаторых праблем іншых метадалогій Agile, асабліва Scrum. Напрыклад, 2-3-тыднёвыя цыклы сталі даўжэйшымі для арганізацый па розных аспектах бізнесу, і камандам стала цяжэй выконваць абавязацельствы па якасці і аб’ёме.

Канбан прапанаваў іншы, палепшаны метад, які дапамагае камандам бесперапынна выконваць задачы, а не чакаць 2-3 тыдні. Гэта таксама дазваляе ім хутчэй збіраць водгукі кліентаў і паляпшаць праграмнае забеспячэнне для дасягнення большага ўзроўню задаволенасці.

Слова Kanban мае японскае паходжанне, і яго значэнне звязана з вытворчым працэсам, «якраз своечасова» (JIT). Kanban – гэта візуальная сістэма для кіравання працай, у якой даныя арганізаваны ў табліцы або дошцы пад назвай Kanban board, якая паказвае працоўны працэс у адпаведнасці з планам і фактычную працу.

Дошка падзелена на розныя слупкі, якія прадстаўляюць працоўны працэс. Па ходзе распрацоўкі даныя на дошцы змяняюцца, і ствараецца новая «карта» для новай задачы.

Гэты метад дапамагае вам выявіць праблемы ў вытворчым працэсе і хутка іх выправіць для павышэння эфектыўнасці. Ён шырока выкарыстоўваецца ў бізнес-аддзелах, такіх як маркетынг, кадры і г.д.

Праверце падрабязную розніцу паміж Kanban і Scrum.

DevOps

DevOps – гэта падыход, які аб’ядноўвае распрацоўку праграмнага забеспячэння (Dev) і аперацыі (Ops). Гэта набор культурных філасофій, інструментаў і практык, якія дапамагаюць камандзе хутка прадастаўляць высакаякасныя паслугі і прыкладанні.

DevOps імкнецца скараціць жыццёвы цыкл распрацоўкі праграмнага забеспячэння, адначасова забяспечваючы бесперапынную дастаўку прадукту. Многія канцэпцыі DevOps з’яўляюцца з метадалогій Agile. Такім чынам, многія ўлічваюць гэта, выбіраючы гнуткі спосаб для сваіх праектаў.

CI/CD

Бесперапынная інтэграцыя (CI) – гэта метадалогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння, у якой распрацоўшчыкі пастаянна аб’ядноўваюць кожную змену кода ў адно сховішча перад запускам аўтаматычных зборак і тэстаў.

CI імкнецца хутчэй знаходзіць і выпраўляць памылкі і праблемы, каб палепшыць якасць праграмнага забеспячэння і скараціць час праверкі. Гэта таксама дазваляе хутка выпускаць новыя абнаўленні праграмнага забеспячэння для вырашэння большай колькасці праблем і задавальнення патрабаванняў кліентаў.

Бесперапынная пастаўка (CD) – гэта таксама метад распрацоўкі праграмнага забеспячэння, пры якім каманда імкнецца аўтаматычна ствараць, тэставаць і рыхтаваць змены кода да выпуску. Гэта працяг бесперапыннай інтэграцыі, якая прадугледжвае разгортванне змен кода ў тэсціраванні або вытворчасці пасля завяршэння этапу зборкі.

Праверце гэта:  Абмяжуйце адкрытыя ўкладкі ў Chrome і забівайце дадатковыя з дапамогай xTab

Скрамбан

Як вынікае з назвы, Scrumban спалучае Scrum і Kanban. Гэтая гібрыдная метадалогія была распрацавана для задавальнення патрабаванняў каманд, якія жадаюць мінімізаваць пакеты работ і выкарыстоўваць сістэму, заснаваную на выцягванні.

Scrumban прапануе структуру Scrum і гнуткасць і магчымасці візуалізацыі Kanban. Такім чынам, вы атрымаеце ўніверсальнае і лёгкае кіраванне працоўным працэсам і зможаце задаволіць вытворчыя патрэбы без лішняй нагрузкі.

Беражлівая распрацоўка праграмнага забеспячэння (LSD)

Lean – гэта адна з гнуткіх структур, якія выкарыстоўваюцца ў распрацоўцы праграмнага забеспячэння. Гэта дапамагае ўпарадкаваць і аптымізаваць працэс распрацоўкі пры мінімізацыі адходаў.

LSD пазбаўляе ад непатрэбных этапаў праектавання і распрацоўкі сістэмы праграмнага забеспячэння, што значна эканоміць час і сродкі. Гэта таксама заахвочвае супрацоўніцтва паміж членамі вашай каманды для аптымізацыі працоўнага працэсу без блытаніны і канфліктаў. ЛСД ўключае ў сябе сем прынцыпаў, якія ўключаюць некаторыя тактыкі, працэсы і практыкі. Гэтыя:

  • Хуткая дастаўка
  • Якасная зборка
  • Ліквідаваць адходы
  • Аптымізуйце працоўны працэс
  • Праца ў камандзе
  • Адкласці абавязацельствы
  • Узмацніць навучанне

Гэты метад падыходзіць для праектаў любога памеру, так як ён вельмі адаптыўны і маштабуецца.

Экстрэмальнае праграмаванне (XP)

Экстрэмальнае праграмаванне (XP), распрацаванае ў пачатку 1990-х гадоў, накіравана на паляпшэнне сумеснай працы, стварэнне здаровага працоўнага асяроддзя і клопат пра навучанне.

У гэтым метадзе распрацоўшчыкі працуюць у парах, дзе адзін распрацоўшчык піша праграму, а другі назірае. Яны таксама рэгулярна мяняюцца ролямі на працягу зададзенага спрынту. Гэта забяспечвае бесперапынную зваротную сувязь і агляды якасці кода і магчымасцей распрацоўшчыка.

Акрамя таго, XP спрыяе бесперапыннай зваротнай сувязі ад кліента да каманд распрацоўшчыкаў і лёгкаму зносінам паміж камандамі.

Такім чынам, каманды могуць хутка адаптавацца да зменаў, калі гэта неабходна. Гэтая гнуткая метадалогія падыходзіць для праектаў, звязаных з зменлівымі патрабаваннямі і тэхнічнымі рызыкамі.

Дызайн-мысленне

Дызайнерскае мысленне – гэта эфектыўны падыход, пры якім прадукт распрацоўваецца і рэалізуецца на аснове патрэб і патрабаванняў канчатковага карыстальніка або кліентаў. Гэта таксама палягчае вам адаптацыю да зменлівых тэхналагічных і прамысловых змяненняў.

Гэты працэс ітэрацыйны, прызнаючы, што ёсць шмат спосабаў вырашыць пэўную праблему, а не адзін. Гэта таксама спрыяе інавацыям, эксперыментам і назіранням.

Тут каманды адкрыты для прыняцця прапаноў і ідэй і выбару найлепшага падыходу, які можа даць найлепшыя вынікі для праекта, каб стварыць якасны прадукт і задаволіць чаканні кліентаў або карыстальнікаў.

Крышталь

Crystal – гэта вельмі гнуткая гнуткая метадалогія, якая прапануе камандзе свабоду самастойна распрацоўваць працэсы. У першую чаргу ён сканцэнтраваны на асобах і іх узаемадзеянні, а не выключна на інструментах і працэсах. Таму зносіны – адзін з галоўных яго атрыбутаў.

Крышталь бывае розных відаў:

  • Crystal Clear для 8 чалавек у камандзе
  • Крышталёва-жоўты на 10-20 чалавек
  • Crystal Orange на 20-50 чалавек
  • Crystal Red на 50-1000 чалавек

Гэтая гнуткая метадалогія накіравана на пастаўку прадуктаў найвышэйшай якасці, засяродзіўшы ўвагу на ўзаемадзеянні, сумеснай працы і сімбіёзе, якія прыносяць большую эфектыўнасць. Каманды знаходзяць найлепшы спосаб падысці да праекта, зыходзячы з праблем і унікальных патрабаванняў.

Дысцыплінаваны спрыт (DA)

Disciplined Agile (DA) – гэта гнуткая метадалогія, якая дапамагае камандам аптымізаваць арганізацыйны кантроль, павысіць гнуткасць бізнесу і дасягнуць большага фінансавага поспеху.

DA дазваляе вам знайсці лепшы спосаб адаптацыі да патрабаванняў праекта і стылю працы вашай каманды, каб працэсы маглі завяршыцца хутчэй без блытаніны.

Тут каманда выкарыстоўвае больш простыя, лёгкія працэсы, каб хутчэй дасягнуць сваіх мэтаў. Ён падобны на Crystal і можа выбраць гібрыдны падыход, які спалучае канцэпцыі Scrum, Kanban і XP.

Метад распрацоўкі дынамічных сістэм (DSDM)

Дынамічны метад распрацоўкі праграмнага забеспячэння (DSDM) падыходзіць для праектаў з больш жорсткімі графікамі і бюджэтамі. Ён часта сканцэнтраваны на пастаўцы прадукту ў цыклах, уключаючы паступовы і ітэрацыйны падыход да распрацоўкі.

Праверце гэта:  Як падзяліцца сваім экранам, не раскрываючы асабістую інфармацыю

DSDM дазваляе распрацаваць дарожную карту з бесперапыннай ранняй пастаўкай прадукцыі. Ён таксама аддае перавагу збору водгукаў кліентаў на працягу ўсяго працэсу распрацоўкі і праверцы адпаведнасці патрабаванняў чаканням.

Распрацоўка, арыентаваная на функцыі (FDD)

Распрацоўка, арыентаваная на функцыі (FDD) – гэта паступовая, арыентаваная на кліента і ітэрацыйная гнуткая метадалогія. Ён накіраваны на стварэнне працоўнага праграмнага забеспячэння паслядоўна і часта. Яна ўключае этапы:

  • Распрацоўка мадэлі праекта
  • Стварэнне спісу функцый, якія будуць дададзены ў прадукт
  • Планіроўка па прыкметах
  • Канструяванне выраба па прыкметах
  • Пабудова вырабу па прыкметах

Як вынікае з назвы, гэты метад абумоўлены каштоўнымі функцыямі, якія робяць прадукт унікальным на рынку і карысным для канчатковых карыстальнікаў. Вышэйпаказаныя крокі дапамагаюць камандам стабільна рухацца і дасягаць сваіх мэтаў без клопатаў. Ён падыходзіць для вялікіх каманд.

Развіццё, арыентаванае на паводзіны (BDD)

Паводніцкае развіццё (BDD) – гэта гнуткая метадалогія, арыентаваная на паводзіны. Яго канцэпцыі спрыяюць супрацоўніцтву паміж членамі каманды з або без асаблівых тэхнічных ведаў па распрацоўцы праграмнага забеспячэння.

Гэта ўключае ў сябе напісанне тэставых прыкладаў і функцый, якія змяшчаюць патрабаванні да праекта і нормы прыняцця аб тым, як павінна паводзіць сябе сістэма.

Такім чынам, вы зможаце лепш зразумець патрэбы ў функцыянальнасці і лёгка пачаць працу над праектам, а таксама прадбачыць наступныя крокі і вынікі. BDD дапамагае камандам дакладна паведамляць пра свае патрэбы, своечасова выяўляць праблемы і ствараць надзейную сістэму праграмнага забеспячэння.

Scaled Agile Framework (SAFe)

Scaled Agile Framework (SAFe) уключае ў сябе набор арганізацыйных працоўных працэсаў і шаблонаў для рэалізацыі гнуткай працы на ўзроўні прадпрыемства. Гэта лёгкая структура, якая забяспечвае магчымасць цэнтралізаванага прыняцця рашэнняў для павышэння эфектыўнасці распрацоўкі.

Гэтая гнуткая метадалогія аб’ядноўвае магчымасці DevOps і Lean, каб дазволіць арганізацыям хутчэй ствараць інавацыйныя прадукты з большай якасцю.

Маштабны Scrum (LeSS)

LeSS – гэта гнуткая структура, якая дазваляе маштабаваць Scrum для розных каманд, якія працуюць над прадуктам. Яна накіравана на ліквідацыю адходаў і памяншэнне складанасці працэсу распрацоўкі.

Гэты метад прымяняе ідэі і прынцыпы Scrum у буйнамаштабным бізнес-кантэксце праз пэўныя кіраўніцтва і правілы. Ён таксама вядомы сваёй прастатой, але эфектыўны для таго, каб дапамагчы камандам атрымаць больш якасны прадукт і задаволіць патрэбы кліентаў.

Адаптыўная распрацоўка праграмнага забеспячэння (ASD)

ASD выкарыстоўвае канцэпцыю бесперапыннай адаптацыі да змен замест барацьбы з імі. У ASD каманды выкарыстоўваюць Speculate, Learn and Collaborate, дынамічны цыкл распрацоўкі праграмнага забеспячэння, прысвечаны больш шырокаму супрацоўніцтву паміж кліентамі і камандамі і пастаяннаму навучанню.

ASD прытрымліваецца нелінейнага ітэрацыйнага жыццёвага цыкла распрацоўкі праграмнага забеспячэння, у якім кожны цыкл паўтараецца і можа быць зменены, пакуль выконваецца іншы цыкл. Ён таксама сканцэнтраваны на хуткай вытворчасці высакаякаснай прадукцыі з меншымі выдаткамі на абслугоўванне.

Спрытнае кіраванне праектамі

Спрытнае кіраванне праектамі – гэта эфектыўны і гнуткі падыход, які паўтараецца. Ён накіраваны на кіраванне праектамі распрацоўкі з бесперапыннымі выпускамі. Акрамя таго, каманды, якія выкарыстоўваюць гэты метад, збіраюць і выкарыстоўваюць водгукі кліентаў на кожнай ітэрацыі.

Гнуткае кіраванне праектамі дае шмат пераваг для каманд, такіх як паскарэнне хуткасці распрацоўкі, адаптацыя да тэндэнцый рынку і паляпшэнне супрацоўніцтва.

Іншыя гнуткія метадалогіі ўключаюць:

  • PRINCE2 Agile
  • Кіраванне партфелем на аснове фактычных дадзеных (EB PfM)
  • Кіраванне партфелямі (MoP)
  • PMI-Agile Certified Professional (PMI-ACP)
  • Нексус
  • Праект Half Double
  • Scrum у маштабе
  • AgileSHIFT
  • І многае іншае.

    Заключэнне

    Agile прапануе шмат пераваг для каманд з пункту гледжання прадукцыйнасці, якасці прадукцыі і задаволенасці кліентаў, каб назваць некалькі. І ёсць шмат гнуткіх метадалогій, з якіх вы можаце выбраць у залежнасці ад патрэб вашага праекта. Такім чынам, азнаёмцеся з кожным, каб вырашыць, што больш за ўсё падыходзіць вашаму праекту.

    Далей азнаёмцеся з онлайн-курсамі па кіраванні праектамі.