Зверху ўніз супраць. Падыход «знізу ўверх»: адрозненні

Падыход «зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх» – гэта пастаянная дыскусія ў свеце кіравання.

Кожны з іх па-свойму выдатны для розных праектаў, каманд і арганізацый. І ў таго, і ў іншага ёсць свае плюсы і мінусы, але людзі ўсё яшчэ застаюцца на выбары, што і калі.

Прычына ў тым, што эфектыўнае кіраванне з’яўляецца ключавым, незалежна ад таго, хочаце вы кіраваць арганізацыяй, завяршыць або паспяхова праектаваць.

Калі ўсё зроблена правільна, гэта можа зэканоміць час і рэсурсы для ўкладання ў іншыя задачы, пазбаўляючы пры гэтым ад складанасцяў і трэнняў.

Такім чынам, давайце параўнаем метад зверху ўніз і знізу ўверх і вызначым, які метад лепш для вас.

Змест

Падыход зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх: што гэта такое?

Што тычыцца стыляў кіравання, давайце разбярэмся ў падыходах зверху ўніз і знізу ўверх.

Што такое падыход зверху ўніз?

Падыход да кіравання “зверху ўніз” прытрымліваецца класічнай іерархічнай структуры, дзе рашэнне прымаецца зверху ўніз. Асобы больш высокага ўзроўню, такія як генеральны дырэктар або ўладальнік кампаніі, знаходзяцца на вяршыні гэтай іерархіі. Ён накіроўваецца ўніз да супрацоўнікаў сярэдняга звяна, такіх як кіраўнікі, а затым далей да супрацоўнікаў ніжэйшага ўзроўню.

Успрымайце падыход зверху ўніз як піраміду, у якой генеральны дырэктар размяшчаецца на кончыку, а затым пашыраецца піраміда і запаўняецца большай колькасцю людзей на шляху ўніз. Тут кожнае рашэнне, ад бізнес-сістэм і працоўнага месца да працоўнай сілы, вызначаецца і арганізуецца вышэйшым кіраўніцтвам. Далей кожнае рашэнне перадаецца ўніз, выконваючы гэты ланцужок камандавання.

Падыход зверху ўніз абапіраецца на ранг супрацоўнікаў або асоб. Асобы або супрацоўнікі вышэйшага рангу належаць на гэты тып кіравання для вырашэння мэтаў і задач, у той час як супрацоўнікі ніжэйшага рангу залежаць ад яго для выканання сваіх задач. Традыцыйныя галіны, такія як ахова здароўя, вытворчасць, рознічны гандаль і юрыдычныя паслугі, звычайна прытрымліваюцца кіравання зверху ўніз.

Што такое падыход знізу ўверх?

Пры падыходзе да кіравання знізу ўверх бізнес-мэты або абавязкі размяркоўваюцца паміж супрацоўнікамі. Гэта азначае, што гэты тып стылю кіравання вітае большы ўдзел усёй арганізацыі, уключаючы асоб, якія займаюць любы ранг у арганізацыі, у працоўных і бізнес-працэсах.

Пасля завяршэння працы яна накіроўваецца на зацвярджэнне асобам, якія прымаюць рашэнні больш высокага ўзроўню. Ён прапануе больш шырокую працоўную прастору для сумеснай працы для супрацоўнікаў і дае ім пачуццё прыналежнасці і шанавання, паколькі яны будуць мець права голасу ў розных бізнес-працэсах. Яны могуць унесці свой уклад і працаваць над дасягненнем пастаўленых мэтаў.

Тут вышэйшае кіраўніцтва прызначае задачы з тэрмінамі для розных каманд, якія працуюць самастойна. Каманды знаходзяць найлепшы спосаб вырашэння праблемы і дасягнення пастаўленых задач. Гэта не абмяжоўваецца толькі выкананнем загадаў; такім чынам, гэта стварае большы давер сярод супрацоўнікаў да кіраўніцтва вышэйшага ўзроўню і арганізацыі ў цэлым.

У сучаснай працоўнай прасторы падыход знізу ўверх набывае ўсё большую папулярнасць, таму што прадпрыемствы становяцца больш адкрытымі для таго, каб прыслухоўвацца да таго, што кажуць усе, і вітаць ідэі ад любога чалавека, незалежна ад таго, колькі ў яго вопыту. Сучасныя прадпрыемствы шукаюць інавацыйныя ідэі для вырашэння праблем як для кліентаў, так і для бізнесу. Ён выкарыстоўваецца ў многіх галінах, такіх як распрацоўка праграмнага забеспячэння, маркетынг і г.д.

Падыход зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх: як яны працуюць?

Як працуе падыход зверху ўніз?

Калі арганізацыя выкарыстоўвае падыход да кіравання зверху ўніз, яна падыходзіць да канкрэтнага праекта або рэалізуе рашэнне з верхняга ўзроўню ўніз. Яны пачынаюць з прагляду больш шырокай карціны, якая стаіць за канкрэтнай мэтай, і пачынаюць працаваць у зваротным кірунку, каб высветліць задачы, якія кожны чалавек і каманда павінны выканаць для дасягнення гэтай мэты.

Праверце гэта:  Як выкарыстоўваць чат рэдактара ў Google Docs

У гэтай канструкцыі поўнае планаванне праекта адбываецца на вышэйшым узроўні або на ўзроўні кіравання арганізацыяй. Яны выкладваюць мэты, абмяркоўваюць мэтазгоднасць і ствараюць план. Затым яны паведамляюць план усім астатнім у арганізацыі для рэалізацыі. Акрамя таго, у іх наўрад ці ёсць магчымасць для вялікіх карэкціровак. Узровень кіравання таксама можа інструктаваць кіраўнікоў аб задачах і аб тым, як размеркаваць іх паміж асобнымі супрацоўнікамі.

Такім чынам, як толькі мэта дасягае сярэдняга або ніжняга ўзроўню, кіраўнікі размяркоўваюць задачы і кіруюць сваёй камандай, чаго і як дасягнуць. Такім чынам, мэта або рашэнне рухаецца зверху ўніз, як піраміда.

Гэты падыход эфектыўны, надзейны і ўстойлівы, хоць і можа здацца строгім. Гэта ўключае ў сябе згуртаваную, аднолькавую структуру для кожнага праекта, якая пазбаўляе ад блытаніны і падтрымлівае дысцыпліну каманд. Гэта таксама дазваляе камандам эфектыўна прытрымлівацца добра адпрацаванага працоўнага працэсу.

Як працуе падыход «знізу ўверх»?

Прымяненне падыходу знізу ўверх патрабуе ад арганізацыі пачынаць з ніжняга ўзроўню да верхняга або кіраўніцкага ўзроўню. Супрацоўнікі з розных аддзелаў і ўзроўняў супрацоўнічаюць, каб вызначыць крокі для дасягнення мэты.

Тут больш шырокія мэты могуць быць устаноўлены на ўзроўні кампаніі, але ключавыя вынікі могуць быць устаноўлены асобнымі людзьмі і камандамі. Гэты стыль кіравання з’яўляецца больш гнуткім і карысным для кампаній, якія аддаюць перавагу інавацыям. Каб каманды маглі эфектыўна супрацоўнічаць, плануюцца штодзённыя сустрэчы. Акрамя таго, кіраўнікі і лідэры цесна супрацоўнічаюць з членамі сваёй каманды і вызначаюць рашэнні для кожнага ўзроўню, каб праца ішла эфектыўна ў адпаведнасці з планам.

У адрозненне ад падыходу «зверху ўніз», які засяроджваецца на большай праблеме і разбівае яе на больш дробныя часткі для працы, падыход «знізу ўніз» засяроджваецца на вырашэнні спачатку меншых праблем і іх інтэграцыі ў поўнае рашэнне. Ён шырока выкарыстоўваецца ў такіх галінах, як прагназаванне, складанне бюджэту, пастаноўка мэт і г.д.

Падыход зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх: перавагі

Гэты падыход “зверху ўніз” супраць “знізу ўверх” не будзе поўным, калі не паглыбіцца ў дэталі таго, наколькі яны карысныя паасобку. Такім чынам, разбярэмся ў іх перавагах у кіраванні, пачынаючы з падыходу зверху ўніз.

Перавагі падыходу зверху ўніз

Падыход да кіравання “зверху ўніз” прапануе шмат пераваг для арганізацый, асабліва буйных з мноствам аддзелаў або каманд. Вось некаторыя з гэтых пераваг:

  • Большая яснасць: ён прапануе добра арганізаваныя, устаноўленыя і зразумелыя бізнес-працэсы для кожнай каманды і яе членаў без блытаніны. Паколькі ўсе камунікацыі і рашэнні ідуць з вызначанага месца ў адным кірунку, гэта памяншае непаразуменні. Кожны будзе ведаць, чаго ад яго звычайна чакаюць, і што гатовы даць. Такім чынам, яны могуць дасягнуць мэты з выразнай выявай у руках, што таксама павышае эфектыўнасць.
  • Хуткая рэалізацыя: кіраванне зверху ўніз прадугледжвае прыняцце рашэнняў у адным месцы. Рашэнне праходзіць увесь шлях ад верху да нізу; такім чынам, размеркаванне, выкананне і завяршэнне задач становіцца прасцей і хутчэй. Гэта таксама пераважны спосаб для многіх інвестараў і прадпрыемстваў мець справу з юрыдычнымі або іншымі галінамі, якія падвяргаюцца жорсткаму кантролю, паколькі яны не чакаюць блытаніны або няшчасных выпадкаў.
  • Большая адказнасць: калі члены каманды маюць перад сабой выразна вызначаныя мэты і задачы, усё, што ад іх патрабуецца, гэта працаваць над імі і дабівацца найлепшых вынікаў. Ім не трэба марнаваць свой час на ідэі. Аднак яны таксама павінны адказваць за свае дзеянні і абавязкі і своечасова выконваць сваю працу.

    Акрамя таго, такім чынам становіцца лягчэй адсочваць неэфектыўнасць і праблемы, паколькі задачы кожнага дакладна расстаўлены. Такім чынам, кіраўніцтва можа бяспечна выявіць крыніцу такіх праблем і хутка іх дыягнаставаць.

  • Лёгкая крывая навучання: падыход да кіравання “зверху ўніз” з’яўляецца агульным і шырока прынятым ва ўсім свеце. Такім чынам, больш верагодна, што калі вы наймаеце новага супрацоўніка, ён ужо ведае аб гэтай структуры і аб тым, як у ёй працаваць. І нават калі яны пачатковец, нічога складанага тут няма. Ім застаецца толькі выконваць заказы ў адпаведнасці з інструкцыямі і выконваць працу ў тэрмін. Таму ім лягчэй прыстасавацца да такога стылю кіравання.
  • Зніжэнне рызык: прыняцце рашэнняў на ўзроўні кіраўніцтва таксама прыводзіць да зніжэння рызык, паколькі ўладальнік або генеральны дырэктар з’яўляецца тым, хто канчаткова вызначае мэту і зацвярджае працу. Яны працуюць у галіны на працягу доўгага часу і ведаюць, што робяць, маючы ўсю інфармацыю аб патрабаваннях. Яны таксама ведаюць рызыкі, звязаныя з праектам або іх рашэннем і яго наступствы. Такім чынам, толькі калі рашэнне без рызыкі або праект укамплектаваны ўсім неабходным, ён будзе зацверджаны.
Праверце гэта:  8 жывых інструментаў адсочвання наведвальнасці вэб-сайтаў, якія можна выкарыстоўваць у 2022 годзе

Перавагі падыходу знізу ўверх

Падыход знізу ўверх навейшы і больш прыдатны для каманд, якія шукаюць больш высокага супрацоўніцтва і інавацый. Вось перавагі гэтага стылю кіравання.

  • Больш высокае супрацоўніцтва: дынаміка бізнесу змяняецца. Цяпер прапаноўваць план або прымаць рашэнні могуць не толькі асобы вышэйшага звяна, але і супрацоўнікі ніжэйшага ўзроўню. Добрая ідэя можа прыйсці з любога месца; такім чынам, сучасныя прадпрыемствы ўкараняюць кіраванне знізу ўверх, каб вітаць ідэі, дазваляць камандам планаваць свае ключавыя вынікі і вызначаць лепшы спосаб дасягнення мэты. Усё гэта ўзмацняе супрацоўніцтва ва ўсёй арганізацыі, дзе члены каманды могуць працаваць рука аб руку на кожным этапе.
  • Павышэнне маральнага духу: калі супрацоўнікам давяраюць прымаць рашэнні, яны адчуваюць, што іх цэняць і што іх меркаванне мае значэнне. Такім чынам, супрацоўнікі таксама пачынаюць больш давяраць і цаніць кампанію і кіраўніцтва высокага ўзроўню і застаюцца лаяльнымі супрацоўнікамі. Яны могуць працаваць разам і разам дасягнуць пункта прызначэння, нягледзячы на ​​розніцу ў рэйтынгу. Гэта не толькі павышае іх маральны дух, але і дапамагае вам захаваць свае лепшыя таленты.
  • Стымулюе інавацыі: Чалавек, які працуе ў гэтай галіне, будзе больш адчуваць тое, што адбываецца ў рэальным часе, чым той, хто інструктуе са свайго ўтульнага пакоя з кандыцыянерам.

Разважаючы пра гэта, расквітнела ідэя падыходу знізу ўверх. Супрацоўнікі ніжэйшага ўзроўню могуць даць вам дакладны кантэкст, патэнцыйную зваротную сувязь і прапановы, якія кіраўніцтва больш высокага ўзроўню можа прапусціць. Яны таксама могуць ствараць інавацыйныя ідэі і крэатыўнасць, якія дапамогуць вам дасягнуць лепшых вынікаў.

Падыход зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх: недахопы

Будзе хлусня, калі я пра адно скажу ўсё добрае, а нічога дрэннага. Усё мае плюсы і мінусы, як і гэтыя стылі кіравання. Давайце выявім, што зверху ўніз і знізу ўверх, зыходзячы з іх недахопаў.

Недахопы падыходу зверху ўніз

Нягледзячы на ​​​​тое, што падыход «зверху ўніз» карысны з пункту гледжання яснасці, пастаўленых мэтаў, фактараў рызыкі і іншага, ён таксама мае шмат недахопаў. Гэта можа паўплываць на маральны дух каманды, крэатыўнасць і канчатковую мэту. Вось як.

  • Абмяжоўвае крэатыўнасць: паколькі ўсе рашэнні прымаюцца з вышэйшага ўзроўню на ніжні ў арганізацыі, гэта абмяжоўвае супрацоўнікаў працаваць над вызначанымі задачамі. Гэта таксама практычна не пакідае месца для карэкціровак і дае менш магчымасцей для супрацоўніцтва і творчасці. Акрамя таго, многія арганізацыі, якія рэалізуюць падыход «зверху ўніз», радзей прыслухоўваюцца да свежых поглядаў супрацоўнікаў ніжэйшага ўзроўню і менш гнуткія ва ўнясенні змяненняў.
  • Шырокі разрыў паміж вышэйшым і ніжэйшым узроўнем: падыход да кіравання “зверху ўніз” можа ўключаць вялікі разрыў паміж супрацоўнікамі вышэйшага і ніжэйшага звёнаў і асобнымі асобамі. Гэта таму, што яны менш схільныя да супрацоўніцтва. Верхні ўзровень будзе акрэсліваць мэту, яе патрабаванні і тое, як яны могуць яе дасягнуць. З іншага боку, ніжэйшы ўзровень будзе чакаць паступлення загадаў, каб пачаць працаваць. Такім чынам, яны працуюць асобна і будуць менш узаемадзейнічаць з кіраўніцтвам.
  • Больш нізкае ўзаемадзеянне: з меншым узроўнем супрацоўніцтва паміж камандамі і аддзеламі, узровень удзелу супрацоўнікаў зніжаецца. Яны таксама могуць адчуваць, што іх меркаванні і водгукі не так цэняцца, нават калі яны маюць рацыю. Гэта стварае зніжэнне даверу і лаяльнасці для ўсёй арганізацыі, што можа негатыўна паўплываць на захаванне вашых лепшых выканаўцаў.

Недахопы падыходу «знізу ўверх».

Нягледзячы на ​​сучасны падыход да кіравання, падыход знізу ўверх не з’яўляецца пераважным выбарам многіх арганізацый. Гэта можа стаць складанай задачай для многіх галін і праектаў. Давайце разбярэмся ў мінусах гэтага стылю кіравання.

  • Адсутнасць разумення: не кожны будзе мець больш высокае ўяўленне аб праекце або працэсах. Многія супрацоўнікі будуць новымі столярамі і пачаткоўцамі, а іншыя могуць быць з розных аддзелаў.

    Такім чынам, гэта не прынясе карысці, калі вы пачнеце ўключаць усіх у поўны праект. Такія фактары, як мэты, складанне бюджэту, паказчыкі, прагназаванне і г.д., звычайна не вядомыя ўсёй арганізацыі. І нават калі яны гэта зробяць, вынік можа паказаць неэфектыўнасць з-за адсутнасці разумення, вопыту і ўздзеяння.

  • Рызыка: давяраць сваім невялікім камандам выкананне ўсяго можа быць рызыкоўна з-за меншай колькасці ведаў аб рызыках дзеяння або рашэння і іх уздзеянні на вашу арганізацыю і кліентаў. Гэта можа стаць крытычна важным для высокарэгуляваных галін, такіх як ахова здароўя, банкаўская справа і г. д. У гэтых галінах неабходны вопыт для разумення дзеяння, ацэнкі рызыкі і іншых важных аспектаў.
Праверце гэта:  Як выправіць памылку сайта Netflix (мы не змаглі апрацаваць ваш запыт)

Табліца параўнання

Падыход зверху ўніз Падыход знізу ўверх Рашэнне рухаецца зверху ўніз, як піраміда. Рашэнне рухаецца знізу ўверх, як перавернутая піраміда. Меншая гнуткасць абмяжоўвае крэатыўнасць. Большая гнуткасць спрыяе творчасці і інавацыям, прымаючы ідэі з усёй арганізацыі. Ніжэйшы ўзровень супрацоўніцтва паміж камандамі і арганізацыяй. Больш высокі ўзровень супрацоўніцтва паміж камандамі і ўсёй арганізацыяй, незалежна ад рангаў. Дакладна вызначаныя мэты і задачы для кожнай каманды і членаў. Асобы супрацоўнічаюць, каб вырашыць праблему, а потым адпраўляюць вынік на зацвярджэнне вышэйшага ўзроўню. Меншая верагоднасць блытаніны і рызыкі. Большая верагоднасць блытаніны і рызыкі. Падыходзіць для высокарэгуляваных і важных галін, такіх як юрыдычная, адпаведнасць , банкаўская справа і г.д. Падыходзіць для слабарэгуляваных і менш крытычных галін, такіх як маркетынг, распрацоўка праграмнага забеспячэння і г.д.

Ці можна аб’яднаць і рэалізаваць абодва падыходы?

так. Адаптацыя падыходаў зверху ўніз і знізу ўверх у розных месцах можа прынесці больш пераваг вашай арганізацыі. Вы можаце выкарыстоўваць метад «зверху ўніз», каб выкарыстаць яго плюсы і адначасова супрацьстаяць яго мінусам, выкарыстоўваючы падыход «знізу ўверх», дзе гэта магчыма.

Неабходна выкарыстоўваць абодва, таму што патрэбы супрацоўнікаў і бізнесу часта змяняюцца. Такім чынам, навучыце сваіх кіраўнікоў быць гатовымі да абодвух падыходаў і выкарыстоўваць адзін з іх больш прыдатны.

Члены каманды могуць адправіць сваю ідэю або план свайму лідэру, каб атрымаць адабрэнне і затым выканаць іх. Вось як можна рэалізаваць знізу ўверх. Акрамя таго, доўгатэрміновыя мэты, складанне бюджэту і іншыя важныя планы павінны планавацца кіраўніцтвам і даводзіцца да ніжэйшага ўзроўню.

Некаторыя рэсурсы

Каб дапамагчы вам вывучыць два рэжымы кіравання, вось некаторыя рэсурсы, якія могуць праліць больш святла на гэтыя тэмы:

Верце ў людзей: рашэнні “знізу ўверх” для свету “зверху ўніз”.

Гэтая кніга, напісаная Чарльзам Кохам з Браянам Хуксам, даступная на Amazon. Гэта дасць вам дакладнае ўяўленне аб падыходзе знізу ўверх.

Зверху ўніз, знізу ўверх і збоку: аснова для планавання камунікацыі

Зноў жа, выдатная знаходка Amazon. Гэтая кніга Тэры Урублеўскага выдатная, калі вы хочаце вывучыць падыходы зверху ўніз, знізу ўверх і збоку.

Рэвалюцыя “знізу ўверх”: асваенне новага свету сувязі

Напісана Робам Калам. Атрымлівайце ўсё, што хочаце ведаць пра падыход знізу ўверх, з гэтай кнігі, даступнай на Amazon, і зразумейце, як гэты падыход можа зрабіць рэвалюцыю ў свеце кіравання.

Падыход зверху ўніз супраць падыходу знізу ўверх: што лепш?

Выбар паміж падыходам «зверху ўніз» і «знізу ўверх» складаны, бо кожны праект, каманда і кампанія адрозніваюцца сваімі патрабаваннямі і праблемамі.

Такім чынам, майце на ўвазе свае патрабаванні да канкрэтнага праекта і вашы даступныя рэсурсы для завяршэння праекта.

Напрыклад, калі вы з’яўляецеся пачаткоўцам і працуеце ў менш рызыкоўным бізнэсе з толькі некалькімі членамі, выкарыстанне знізу ўверх можа быць лепшым выбарам. Але калі вы малы бізнес, які працуе ў жорстка рэгуляванай галіны, вы можаце выбраць падыход зверху ўніз.

З іншага боку, калі вы з’яўляецеся буйным прадпрыемствам з велізарным наборам кадраў, вы можаце выбраць любы з іх. Тым не менш, для памяншэння блытаніны на буйным прадпрыемстве звычайна аддаюць перавагу падыход зверху ўніз.

Што б вы ні абралі, захоўвайце каналы сувязі чыстымі і забяспечвайце празрыстасць, каб вашы супрацоўнікі больш давяралі вам.