Забеспячэнне якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC): адрозненні і падабенства

Як вы лічыце, ці аднолькавыя гарантыя якасці і кантроль якасці?

Многія блытаюцца ў абодвух тэрмінах і выкарыстоўваюць іх узаемазаменна; аднак паміж імі ёсць некаторыя ключавыя адрозненні.

QA і QC сталі вельмі важнымі для пастаўкі высакаякаснай прадукцыі кліентам, асабліва для такіх галін прамысловасці, як біятэхналогія, фармацэўтыка або медыцынскія прыборы. У гэтым артыкуле будзе падрабязна абмеркавана забеспячэнне якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC).

Што такое забеспячэнне якасці (QA)?

Забеспячэнне якасці – гэта частка плана кіравання якасцю арганізацыі, якая прадухіляе дэфекты, распазнае дэфекты падчас распрацоўкі прадукту і з’яўляецца актыўнай.

Што такое кантроль якасці (КК)?

Кантроль якасці таксама з’яўляецца часткай плана кіравання якасцю арганізацыі, які сканцэнтраваны на выяўленні дэфектаў. Гэта гарантуе, што канчатковы прадукт адпавядае ўсім стандартам якасці і бяспекі, і гэта рэактыўны працэс, які завяршаецца пасля праверкі якасці.

Падабенства паміж QA і QC

Акрамя агульных адрозненняў, пра якія мы падрабязна пагаворым пазней, QA і QC таксама маюць некаторае падабенства.

Забеспячэнне высокай якасці прадукту: забеспячэнне якасці і кантроль якасці звязаны і важныя для кіравання якасцю. Абодва падзяляюць адну і тую ж мэту выяўлення і ліквідацыі дэфектаў, і яны гуляюць вырашальную ролю ў забеспячэнні задаволенасці кліентаў, пастаўляючы прадукт высокай якасці.

Наступныя SOP: забеспячэнне якасці і кантроль якасці адпавядаюць стандартным палітыкам і працэдурам, устаноўленым арганізацыямі для забеспячэння якасці прадукцыі.

Скарачэнне значных праблем і выдаткаў: шляхам выяўлення і ліквідацыі дэфектаў на ранняй стадыі можна знізіць выдаткі на іх пазнейшае вырашэнне. Калі прадукты набліжаюцца да этапу пастаўкі і пасля таго, як яны будуць дастаўлены кліентам, любы дэфект будзе каштаваць значнай сумы. QA і QC імкнуцца выяўляць і выпраўляць праблемы, перш чым даць ім шанец стаць большымі.

Праверце гэта:  Як схаваць назвы тэчак прыкладання на iPhone або iPad

Паляпшэнне працэсаў распрацоўкі і тэсціравання: абодва даюць магчымасць арганізацыям бесперапынна вучыцца і станавіцца больш эфектыўнымі і эфектыўнымі ў прадастаўленні высакаякаснай прадукцыі. Яны дапамагаюць камандам удасканальвацца ў такіх галінах, як ідэнтыфікацыя дэфектаў, збор патрабаванняў, карыстацкі досвед і г.д.

Асноўныя адрозненні паміж QA і QC

Прырода кантролю якасці і кантролю якасці

Забеспячэнне якасці носіць актыўны характар. Гэта патрабуе вымярэння працэсаў, каб паменшыць колькасць дэфектаў. Яна накіравана на прадухіленне дэфектаў або памылак да таго, як яны ўзнікнуць падчас вытворчасці прадукту. У той жа час кантроль якасці з’яўляецца рэактыўным. Гэта патрабуе тэставання прадукту перад яго выпускам, каб пераканацца, што ён адпавядае ўсім стандартным крытэрам якасці і бяспекі. Кантроль якасці ажыццяўляецца пасля завяршэння працэсаў забеспячэння якасці. QA – гэта прафілактычны працэс, а QC – карэкціруючы.

Арыентацыя QA і QC

Забеспячэнне якасці арыентавана на працэс; аднак кантроль якасці арыентаваны на прадукт. Канцэнтрацыя якасці сканцэнтравана на прыняцці мер для стварэння прадукту добрай якасці, а кантроль якасці – у выніку атрымання прадукту гарантаванай якасці.

Стварэнне (QA) супраць праверкі (QC)

QA прадугледжвае дзейнасць па стварэнні высакаякасных прадуктаў і вызначэнні стандартаў для дызайну прадукту, распрацоўкі, распаўсюджвання, маркетынгу і продажаў. КК складаецца з праверкі прадукту перад выпускам яго кліентам, каб пераканацца, што кліенты задаволены.

Уся каманда (QA) супраць спецыяльнай каманды (QC)

За дзейнасць па забеспячэнні якасці адказвае ўся каманда. Усе, хто ўдзельнічае ў жыццёвым цыкле прадукту, павінны прытрымлівацца SOP для кантролю якасці. Мерапрыемствы па забеспячэнні якасці, якіх каманда павінна выконваць, – гэта навучанне, дакументаванне і агляд працоўнай сілы. Спецыяльная група тэсціравання звычайна адказвае за выкананне працэдуры кантролю якасці SOP.

Праверце гэта:  6 Гандлёвая пляцоўка, дзе можна знайсці танныя прапановы прадуктаў SaaS для стартапа

Табліца: Забеспячэнне якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC)

Параметры Забеспячэнне якасці (QA) Кантроль якасці (QC) Вызначэнне Забеспячэнне якасці (QA) – гэта набор мерапрыемстваў, якія выконваюцца для праверкі якасці і бяспекі прадукту. Кантроль якасці (QC) – гэта набор працэсаў, каб гарантаваць, што прадукт адпавядае ўсім крытэрам стандарту якасці . Мэта. Мэта QA – палепшыць працэс распрацоўкі і тэсціравання, каб паменшыць колькасць дэфектаў. QC накіраваны на выяўленне дэфектаў пасля распрацоўкі і праверку якасці перад іх выпускам. Галоўная ўвага Засяроджваецца на:
– Прадухіленне дэфектаў
-Планаванне
– Праверка Засяроджваецца на:
– Выяўленне дэфектаў
– Выконваючы абавязкі
– ValidatingNatureQA мае актыўны характар. Гэта сістэма прадухілення адмоваў. КК мае рэактыўны характар. Гэта сістэма ідэнтыфікацыі збояў. Працэсы – дакументаванне SOP
– Аўдыты
– Кантроль змен
– Кіраванне пастаўшчыкамі
– Персанальныя трэніроўкі
– Працэдуры расследавання
– Кантрольныя спісы працэсаў – Інспекцыя партыі
– Дэгустацыя прадукцыі
– Валідацыйнае тэсціраванне
– Тэставанне праграмнага забеспячэння
– Праверкі
– Працэс тэсціравання
– Працягласць экспертнай праверкі. Працягласць кантролю якасці займае больш часу, каб завяршыць працэс. КК займае параўнальна менш часу. Жыццёвы цыкл. Гарантыя якасці плануецца на працягу ўсяго жыццёвага цыкла прадукту. Кантроль якасці ажыццяўляецца на этапе тэсціравання прадукту.ToolQA – гэта інструмент кіравання.КК – гэта аператыўны або карэкціруючы інструмент.АдказнасцьКожны ў камандзе, якая ўдзельнічае ў распрацоўцы прадукту, нясе адказнасць за КК.Звычайна за КК адказвае каманда тэсціроўшчыкаў. Арыентацыя. Забеспячэнне якасці арыентавана на працэс. Кантроль якасці арыентаваны на прадукт. Прыклад. Кантрольны спіс працэсаў, аўдыты праектаў, метадалогія і стандартныя распрацоўкі, праверка і г. д. Інспекцыя, працэс тэсціравання, валідацыя і г. д. Забеспячэнне якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC)

Праверце гэта:  14 Воблачнае бухгалтарскае рашэнне для малога і буйнога бізнесу

Выпадкі выкарыстання забеспячэння якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC)

Ніжэй прыведзены некаторыя выпадкі выкарыстання забеспячэння якасці:

  • Вытворчая прамысловасць мае патрэбу ў дзейнасці па забеспячэнні якасці, каб гарантаваць, што прадукцыя ствараецца без дэфектаў. QA дапамагае гарантаваць, што вырабленыя прадукты адпавядаюць патрабаванням і спецыфікацыям.
  • У харчовай прамысловасці выкарыстоўваюцца рэнтгенаўскія апараты і іншыя метады. каб выявіць любы дэфект у ежы, напрыклад, фізічныя забруджвальнікі. Гэты працэс дапамагае пераканацца, што прадукты дастаўлены без забруджванняў.
  • Фармацэўтычная прамысловасць прытрымліваецца розных падыходаў да забеспячэння якасці на працягу распрацоўкі лекаў. Мерапрыемствы па забеспячэнні якасці ў гэтай галіне ўключаюць праверку дакументаў, прагляд запісаў аб навучанні, зацвярджэнне каліброўкі абсталявання, прагляд вытворчых запісаў і г.д.

Ніжэй прыведзены некаторыя выпадкі выкарыстання кантролю якасці:

  • Індустрыя абслугоўвання кліентаў выкарыстоўвае меры кантролю якасці, каб пераканацца, што ўсе званкі і запыты кліентаў апрацоўваюцца эфектыўна і правільна. Гэта гарантуе, што ўсе супрацоўнікі выконваюць палітыку кампаніі па ўзаемадзеянні з кліентамі.
  • Call-цэнтры маюць патрэбу ў кантролі якасці, каб правяраць усе тэлефонныя лініі і забяспечваць прафесійную апрацоўку кожнага выкліку.
  • Індустрыі аўдыту патрэбны дакладныя даныя, якія трэба ўводзіць у сістэму. Кантроль якасці дапамагае пазбегнуць сур’ёзных наступстваў, такіх як страта грошай, каштоўнай інфармацыі і г.д.

Рэзюмэ

Увогуле, забеспячэнне якасці і кантроль якасці – гэта спалучэнне мерапрыемстваў, якія гуляюць важную ролю ў кіраванні якасцю прадукту, прыкладання і арганізацыі. Артыкул сканцэнтраваны на забеспячэнні якасці супраць кантролю якасці (QA супраць QC), але, акрамя адрозненняў, яны маюць наступныя падобныя мэты:

Ключавое адрозненне паміж QA і QC заключаецца ў тым, што QA факусуюць на прадухіленні дэфектаў, а QC – на выяўленні слабых месцаў.

Спадабалася чытаць артыкул? Як наконт таго, каб падзяліцца з усім светам?