Вычарпальнае кіраўніцтва па параметрах URL для SEO

Параметры URL – гэта кампаненты, дададзеныя да URL-адрасоў, якія дапамагаюць фільтраваць і арганізоўваць кантэнт або адсочваць інфармацыю на вашым сайце.

Але параметры URL-адрасоў таксама ствараюць праблемы з SEO, такія як дубліраванне змесціва, праблемы з бюджэтам сканавання і г. д. У гэтым кіраўніцтве мы дзелімся ўсім пра параметрызаваныя URL-адрасы і як з імі змагацца.

Перш чым даведацца пра параметры URL, давайце разбярэмся, што такое URL.

URL – гэта абрэвіятура ад Uniform Resource Locator, якая служыць адрасам вэб-старонкі. Калі ласка, увядзіце URL-адрас у поле пошуку або ў адрасны радок любой пошукавай сістэмы, і ён прывядзе вас да жаданага вэб-сайта або вэб-старонкі.

Структура URL складаецца з пяці частак.

https://www.yoursite.com/blog/url-parameters

У прыведзеным вышэй прыкладзе URL будзе наступным:

#1. Пратакол

‘http://’ або ‘https://’ – гэта набор правіл перадачы файлаў праз Сусветную сетку.

#2. Дамен

Дамен – гэта імя вашага сайта. Назва прадстаўляе арганізацыю або асобу, якая кіруе вэб-сайтам. З прыведзенага вышэй прыкладу “ваш сайт” – гэта даменнае імя.

#3. субдамен

Субдамены прызначаны для забеспячэння структуры вашага сайта. Часта ствараецца паддамен «www». Вы можаце стварыць некалькі субдаменаў, калі хочаце падзяліцца розным кантэнтам або інфармацыяй на адным сайце.

Кампаніі ствараюць некалькі субдаменаў, такіх як «store.domain.com» і «shop.domain.com».

#4. TLD

Дамен верхняга ўзроўню (TDL) – гэта раздзел, за якім ідзе ваш дамен. ‘.com’, ‘.org, ‘.gov,’ ‘.biz’ з’яўляюцца некаторымі распаўсюджанымі TLD.

#5. шлях

Шлях адносіцца да дакладнага месцазнаходжання інфармацыі або кантэнту, які вы шукаеце. Шлях для прыведзенага вышэй прыкладу будзе «blog/url_parameters».

Такім чынам, гэтая структура тлумачыць, як кожны фактар ​​дадае каштоўнасць для пошуку інфармацыі.

Але ці ведаеце вы, што URL таксама можа дапамагчы вам перадаць інфармацыю на вэб-сайт і з яго?

Так!

Тут у поле з’яўляецца параметр URL.

Што такое параметр URL?

Ці заўважалі вы калі-небудзь спецыяльныя сімвалы ў URL, такія як пытальнік (?), роўна (=) або амперсанд (&)?

Дапусцім, вы шукаеце тэрмін «маркетынг». URL будзе выглядаць так.

www.yoursite.com/search?q=marketing

Радок, які ідзе пасля знака пытання ў URL, называецца «Параметр URL» або радок запыту. Пытальнік разбірае URL, каб вызначыць ваш радок запыту.

Параметры URL звычайна выкарыстоўваюцца на вэб-сайтах з вялікім аб’ёмам даных або на вэб-сайтах, дзе вы сартуеце або фільтруеце прадукты, як вам зручна, напрыклад, на вэб-сайтах пакупак, электроннай камерцыі і г.д.

Параметры URL-адраса ўтрымліваюць пары ключоў і значэнняў, падзеленыя знакам «=», а некалькі пар падзеленыя знакам «&».

Значэнне ўяўляе фактычныя даныя, якія вы перадаеце, а ключ уяўляе тып даных.

Дапусцім, вы праглядаеце прадукт на сайце электроннай камерцыі.

URL для таго ж:

https://www.yoursite.com/shoes

Цяпер вы думаеце аб фільтрацыі яго на аснове колеру, каб дадаць параметр URL

https://www.yoursite.com/shoes?color=black

(тут колер з’яўляецца ключавым, а значэнне – чорным)

Праверце гэта:  Як праверыць выкарыстанне дадзеных на iPhone

Калі вы хочаце адфільтраваць свежыя паступленні, то будзе дададзены параметр URL

https://www.yoursite.com/shoes?color=black&sort=newest

Параметры URL-адраса важныя для SEO, але яны бянтэжаць пошукавыя сістэмы, захопліваючы розныя варыянты адной і той жа старонкі, выклікаючы дубляванне і, такім чынам, уплываючы на ​​вашы шанцы на рэйтынг у Google SERP.

Давайце даведаемся, як правільна выкарыстоўваць параметры URL, каб пазбегнуць магчымых праблем з SEO.

Як выкарыстоўваць параметры URL?

Параметры URL выкарыстоўваюцца для ацэнкі вашай старонкі і адсочвання пераваг карыстальнікаў.

Вось спіс з 11 параметраў URL:

#1. Адсочванне

Коды UTM выкарыстоўваюцца для адсочвання трафіку ад платных кампаній і рэкламы.

Прыклад: ?utm_medium=video15 або ?sessionid=173

#2. Змена парадку

Прывядзенне прадметаў у парадак па параметрах

Прыклад:- ?sort=reviews_highest або ?sort=lowest-price

#3. Перакладаючы

Радок URL павінен заканчвацца назвай абранай мовы.

Прыклад:-?lang=en або ?language=de

#4. Пошук

Каб знайсці вынік на сайце,

Прыклад:- ?q=пошукавы тэрмін або ? пошук=выпадаючы варыянт

#5. Фільтраванне

Для фільтрацыі на аснове розных палёў, такіх як тып, падзея, тэрыторыя і г.д.

Прыклад:- ?type=кашуля, colour=black або ?price-range = 10-20

#6. Пагінацыя

Каб сегментаваць кантэнт на старонках інтэрнэт-крам

Прыклад:?page=3 або ?pageindex=3

#7. Ідэнтыфікуючы

Арганізацыя старонак галерэі па памеры, катэгорыі і г.д.

Прыклад:- ?product=белая кашуля , ?category = афіцыйны, ? productid=123

#8. Ідэнтыфікатары філіяла

Унікальныя ідэнтыфікатары, якія выкарыстоўваюцца для адсочвання партнёрскіх спасылак

Прыклад:- ?id=12345

#9. Рэкламныя тэгі

Сачыце за эфектыўнасцю вашай рэкламнай кампаніі

Прыклад:- ?utm_source=emailcampaign

#10. Ідэнтыфікатары сеансаў

Каб адсочваць паводзіны карыстальнікаў на сайце. Звычайна выкарыстоўваецца вэб-сайтамі электроннай камерцыі для праверкі шляху пакупнікоў.

?ідэнтыфікатар сесіі=4321

#11. Пазнакі часу відэа

Каб перайсці да пэўнай пазнакі часу ў відэа

?t=60

Зараз давайце паглядзім на праблемы, выкліканыя параметрізаваным URL

Асноўныя праблемы з SEO, выкліканыя параметрамі URL

Правільна структураваны URL карысны для карыстальнікаў, каб зразумець іерархію вашага сайта. Але калі выкарыстоўваецца занадта шмат параметраў, яны таксама могуць стварыць праблемы з SEO.

Давайце разгледзім найбольш распаўсюджаныя праблемы, выкліканыя параметрамі URL.

Растрата бюджэту сканавання

Калі ваш вэб-сайт мае некалькі URL-адрасоў на аснове параметраў, Google скануе розныя версіі адной старонкі. У рэшце рэшт сканеры альбо перастаюць выкарыстоўваць большую прапускную здольнасць, альбо зусім спыняюцца, паведамляючы пра гэта як пра нізкаякасны кантэнт.

Дубляванне кантэнту

Параметры прымушаюць ботаў пошукавых сістэм сканаваць розныя версіі адной вэб-старонкі, што прыводзіць да індэксацыі некалькіх URL-адрасоў з рознымі параметрамі, што прыводзіць да дублявання кантэнту.

Аднак, калі ваш вэб-сайт прапануе карыстальнікам магчымасць сартаваць змесціва па цане або характарыстыках, гэтыя параметры будуць толькі звузіць вынікі, а не змяніць змесціва старонкі.

Давайце разбярэмся ў гэтым на прыкладзе.

http://www.yoursite.com/footwear/shoes

http://www.abc.com/footwear/shoes?category=sneakers&color=white

http://www.abc.com/footwear/shoes?category=sneakers&type=men&color=white

Тут усе тры URL-адрасы з’яўляюцца рознымі версіямі адной вэб-старонкі, якія будуць разглядацца ботамі пошукавых сістэм як асобныя URL-адрасы. Яны будуць сканаваць і індэксаваць усе версіі вэб-старонкі, выклікаючы праблемы з дубляваннем кантэнту.

Ключавое слова канібалізм

Калі некалькі старонак нацэлены на адны і тыя ж ключавыя словы, працэс вядомы як «канібалізацыя ключавых слоў». Падштурхоўванне старонак вашага сайта да канкурэнцыі адна з адной пашкодзіць вашаму SEO.

Канібалізм ключавых слоў прыводзіць да зніжэння CTR, меншага аўтарытэту і больш нізкіх каэфіцыентаў канверсіі, чым на адной кансалідаванай старонцы.

У такім выпадку пошукавым сістэмам можа быць цяжка вызначыць, якую старонку ранжыраваць для пошукавага запыту. Гэта можа прывесці да «няправільнага» або «непажаданага» рэйтынгу старонкі для гэтага тэрміна, у канчатковым выніку да нізкага рэйтынгу на падставе сігналаў карыстальнікаў.

Праверце гэта:  Як пісаць у фармаце PDF у 2022 годзе

Ніжняя клікабельнасць

URL-адрасы з параметрамі часам выглядаюць непрыгожа. Чытаць іх складана. Менш празрыстыя URL-адрасы не заслугоўваюць даверу. Такім чынам, на іх менш шанцаў націснуць.

Напрыклад:

URL 1: http://www.yoursite.com/footwear/shoes

URL 2: http://www.yoursite.com/footwear/shoes?catID=1256&type=white

Тут URL 2 выглядае спамам і менш надзейны ў параўнанні з URL 1. Карыстальнікі радзей пстрыкаюць па гэтым URL і, такім чынам, зніжаюць CTR, уплываюць на рэйтынг і яшчэ больш зніжаюць аўтарытэт дамена.

Лепшыя практыкі SEO для апрацоўкі параметраў URL

Цяпер, калі мы ўсталявалі, як параметры URL могуць пашкодзіць вашаму SEO. Давайце паглядзім, як вы можаце пазбегнуць іх, уносячы нязначныя змены падчас стварэння параметраў URL.

Аддайце перавагу статычнаму шляху URL перад дынамічным шляхам

Статычны і дынамічны – гэта розныя тыпы URL, якія маюць сваю функцыю для вэб-старонкі. Дынамічныя URL не лічацца ідэальным варыянтам для SEO, паколькі пошукавым сістэмам цяжка індэксаваць дынамічныя URL у параўнанні са статычнымі URL.

Рэкамендуецца канвертаваць URL-адрасы параметраў у URL-адрасы ўкладзеных тэчак з дапамогай візуалізацыі на баку сервера. Аднак гэта таксама не ідэальная сітуацыя для ўсіх дынамічных URL-адрасоў, паколькі URL-адрасы, створаныя для цэнавых фільтраў, могуць не дадаваць ніякіх значэнняў SEO. Калі іх індэксаваць, яны могуць прывесці да слабага кантэнту, таму ў такіх выпадках лепш мець дынамічныя URL-адрасы.

Дынамічныя URL дапамагаюць адсочваць; часам статычныя URL-адрасы не могуць быць ідэальным варыянтам для адсочвання ўсіх параметраў.

Такім чынам, заўсёды рэкамендуецца выкарыстоўваць статычныя URL-адрасы пры індэксацыі якой-небудзь канкрэтнай старонкі і дынамічныя URL-адрасы, калі вы не хочаце, каб старонка індэксавалася. Параметры URL-адраса, якія не патрабуюць індэксацыі, могуць выкарыстоўвацца ў якасці дынамічнага URL-адраса, напрыклад, адсочвання, змены парадку, фільтрацыі і пагінацыі, а іншыя могуць выкарыстоўвацца ў якасці статычнага.

Узгодненасць параметрізаваных URL

URL-адрасы параметраў павінны быць упарадкаваны належным чынам, каб пазбегнуць праблем з SEO, такіх як пустыя значэнні ў URL-адрасах параметраў, непатрэбныя параметры ў URL-адрасе і паўторныя ключы.

URL-адрасы павінны размяшчацца ў пастаяннай паслядоўнасці, каб пазбегнуць такіх праблем, як растрата бюджэту сканавання і падзел сігналаў ранжыравання.

Напрыклад:

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key2=value2&key1=value1

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

У прыведзенай вышэй паслядоўнасці параметры перастаўляюцца. Боты пошукавых сістэм будуць прымаць гэтыя URL-адрасы асобна і сканаваць іх двойчы.

Калі ў паслядоўным парадку:

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

Распрацоўшчык павінен атрымаць належныя інструкцыі па размяшчэнні URL-адрасоў параметраў у пастаяннай паслядоўнасці, каб пазбегнуць праблем з SEO.

Укараніць кананічныя тэгі

Кананічныя тэгі могуць быць рэалізаваны, каб пазбегнуць дублявання. Кананічныя тэгі са старонкі параметраў павінны паказваць на галоўную старонку, якую вы хочаце праіндэксаваць. Даданне кананічных тэгаў да параметрізаваных URL праецыруе галоўную старонку як кананічную. Такім чынам, сканеры будуць індэксаваць толькі вашу абраную старонку.

Выкарыстоўвайце Robot.txt Disallow

З дапамогай Robot.txt вы можаце кіраваць сканерамі. Гэта дапамагае вам інфармаваць пошукавыя сістэмы, якія старонкі вы хочаце, каб яны сканіравалі, а якія вы хочаце ігнараваць.

Выкарыстоўваючы ‘Disallow: /*?*’ у вашым файле robot.txt, блакіруйце старонкі з параметрамі URL, якія выклікаюць дубляванне. Пераканайцеся, што вы належным чынам кананізавалі радок запыту на асноўную старонку.

У адпаведнасці з унутранымі спасылкамі

Выкажам здагадку, што ваш вэб-сайт мае шмат URL-адрасоў на аснове параметраў. Некаторыя старонкі індэксуюцца з дапамогай dofollow, а некаторыя – не. Такім чынам, звязваючыся з непараметрызаванымі URL-адрасамі. Паслядоўна прытрымліваючыся гэтага метаду, вы можаце сігналізаваць сканерам, якія старонкі індэксаваць, а якія не.

Праверце гэта:  Лепшыя праграмы для нататак для iPhone і iPad

Унутранае спасылка таксама прыносіць карысць SEO, зместу і трафіку.

Калі ў вас ёсць вэб-сайт электроннай камерцыі з некалькімі катэгорыямі тавараў і кантэнту, пагінацыя можа дапамагчы вам разбіць іх на шматстаронкавыя спісы. Пагінацыя URL-адрасоў вашага вэб-сайта можа палепшыць карыстацкі досвед на вашым сайце. Стварыце старонку прагляду ўсіх і размесціце на гэтай старонцы ўсе свае пагінаваныя URL-адрасы

Размясціце тэг rel=canonical” у раздзеле head кожнай старонкі з пагінацыямі, спасылаючыся на старонку прагляду ўсіх, каб пазбегнуць дубліравання. Сканеры будуць разглядаць гэтыя старонкі як серыю з пагінацыямі.

Вы заўсёды можаце не дадаваць URL-адрасы з пагінацыямі на карту сайта, калі не жадаеце іх ранжыраваць. Вашы сканіраванні будуць індэксаваць іх з вашай старонкі прагляду ўсіх, нягледзячы ні на што. Гэта таксама можа паменшыць ваш бюджэт сканавання.

Ніжэй прыведзены інструменты, якія дапамагаюць кантраляваць параметры URL і паляпшаць SEO вашага сайта.

Google Search Console

З дапамогай інструмента Google Search Console вы можаце падзяліць URL-адрасы вашага сайта. Вы можаце праглядзець усе URL-адрасы, якія зараз атрымліваюць паказы, на ўкладцы вынікаў пошуку. На ўкладцы прымяненне фільтра URL старонкі выдасць спіс старонак.

Адтуль вы ўсталёўваеце фільтр, каб даведацца URL-адрасы з параметрамі.

Google Analytics

Google разглядае URL-адрасы з рознымі параметрамі як асобныя старонкі, а Google Analytics паказвае прагляды старонак кожнага параметра URL асобна.

Калі вы мелі на ўвазе не гэта, вы можаце выкарыстоўваць Адміністратар > Налады прагляду > Выключыць параметры запыту URL-адраса, каб выдаліць параметры з вашых справаздач і аб’яднаць прагляды старонак у лічбы для асноўнага URL-адраса.

Bing Webmaster Tool

Вы можаце выключыць параметры URL, дадаўшы назвы параметраў у раздзеле «Наладзіць мой сайт > Ігнараваць параметры URL». Аднак Bing Webmaster не дае дадатковых опцый для праверкі, ці могуць параметры змяняць змесціва.

Інструмент сканавання Screaming Frog SEO Spider

Да 500 URL-адрасоў можна сканаваць, каб бясплатна кантраляваць параметры. Платная версія дазваляе кантраляваць неабмежаваную колькасць параметраў URL.

Функцыя «Выдаліць параметры» Screaming Frog дазваляе выдаляць параметры з URL.

Інструмент аўдыту сайта Ahrefs

Інструмент Ahrefs таксама мае «Выдаліць параметры URL», каб ігнараваць вашы параметры пры сканаванні вашага сайта. Вы таксама можаце дазволіць ігнараваць параметры, якія маюць адпаведныя шаблоны.

Але ў рэшце рэшт інструмент аўдыту сайтаў Ahrefs скануе толькі кананізаваную версію вашых старонак.

Глыбокае поўзанне

Магутнае праграмнае забеспячэнне для сканавання ў воблаку, прыдатнае для велізарных сайтаў электроннай камерцыі. Пры даданні параметраў, якія вы хочаце заблакіраваць, у полі «Выдаліць параметры», яны будуць выдалены з URL-адрасоў. Deepcrawl дазваляе змяняць і выдаляць параметры і перапісваць URL.

Заключэнне

Параметры URL часта ігнаруюцца, калі справа даходзіць да SEO вэб-сайта. Пастаянна падтрымліваючы параметрызаваныя URL-адрасы, вы можаце сачыць за гігіенай SEO.

Каб вырашыць праблемы з параметрамі URL, групе SEO трэба будзе супрацоўнічаць з камандай вэб-распрацоўшчыкаў і перадаць ім выразныя інструкцыі па абнаўленні параметраў. Параметраваныя URL-адрасы нельга ігнараваць, бо яны могуць паўплываць на вашы сігналы ранжыравання і стварыць іншыя праблемы з SEO.

Цяпер, калі вы разумееце, як параметры URL могуць павысіць ўзровень SEO вашага сайта, вэб-сканеры з часам зразумеюць, як выкарыстоўваць і ацэньваць старонкі вашага сайта.

Вы таксама можаце паглядзець, як зрабіць Javascript зручным для SEO.